VI Ogólnopolski Otwarty Konkurs Fotograficzny – „Ekologia w Obiektywie 2006”

W tym roku organizatorzy konkursu chcą zwrócić uwagę na problemy związane ze zmianami klimatu na Ziemi. Zanieczyszczenie środowiska, jego degradacja związana z postępem i rozwojem cywilizacji wpływa, przynajmniej w skali lokalnej, na kształt klimatu, w którym żyjemy. Z drugiej strony, rozwój nowoczesnych technologii, promocja zrównoważonego rozwoju, to czynniki, które mogą przyczynić się do ratowania środowiska i klimatu.

Spodziewamy się setek zdjęć pokazujących ulotne piękno natury, ale także jej dewastację, jak również miejsca gdzie człowiek i przyroda współistnieją w świecie nowoczesnych technologii, rosnącego tempa i konsumpcyjnego trybu życia. Tylko wiedza, odpowiedzialność i wzrost świadomości proekologicznej zagwarantują zrównoważony rozwój.
– mówi Burghardt Bruhn, Prezes Zarządu Bayer Sp. z o.o.

Firma Bayer od wielu lat na całym świecie prowadzi działania zmierzające do poprawy sytuacji w zakresie ochrony środowiska. W tym roku w Montrealu podczas międzynarodowego szczytu poświęconego klimatowi Bayer otrzymał „Nagrodę dla Lidera niskiej emisji dwutlenku węgla” za swoje osiągnięcia w zakresie ochrony środowiska na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat. Międzynarodowe jury ekspertów reprezentujących polityków, organizacje pozarządowe i przemysł, wybrane przez znaną organizację zajmującą się ochroną klimatu The Climate Group, uznało firmę Bayer za „najlepszą w swojej kategorii”. W rankingu dotyczącym globalnej ochrony klimatu Bayer uplasował się na trzecim miejscu pośród 500 największych przedsiębiorstw na świecie.

Organizując już szóstą edycję konkursu, chcemy zwrócić uwagę wszystkich, a przede wszytkim tych, którzy do tej pory nie uświadamiali sobie potrzeby ochrony przyrody, na problemy związane ze zmianami klimatu. Dewastacja przyrody niesie za sobą długofalowe skutki właśnie w formie zmiany klimatu. Pamiętajmy, że nasze odpowiedzialne zachowanie i świadome korzystanie z dóbr natury może zredukować ich skalę lub całkowicie im zapobiec. Zachęcamy wszystkich, którym przyroda jest bliska do udziału w konkursie i do odwiedzania wystaw pokonkursowych – mówi Monika Lechowska.

Fotografie konkursowe należy nadsyłać do 14 maja 2006 r. na adres: Fischer&Zubek PR Partners, ul. Nowy Świat 49, 00-042 Warszawa z dopiskiem „Ekologia w Obiektywie 2006”. Tradycyjnie zdjęcia będą oceniane w trzech kategoriach tematycznych: Przyroda, Dewastacja, Symbioza oraz dwóch kategoriach wiekowych: 12 – 18 lat oraz powyżej 18 lat. Zwycięzców wyłoni jury złożone z niezależnych ekspertów w dziedzinie fotografii.

Na laureatów czekają cenne nagrody. Grand Prix w wysokości 5 tys. PLN. W pierwszej grupie wiekowej trzy nagrody główne w każdej kategorii tematycznej: weekendowy trening fotograficzny pod okiem zawodowych fotografików. W drugiej kategorii wiekowej: trzy nagrody główne w wysokości 5 tys. PLN. Ponadto, tradycyjnie już zostanie przyznana Nagroda Dziennikarzy – lotnicza sesja fotograficzna.

W czerwcu rozpocznie się tournee wystawy pokonkursowej. Wystawy odbędą się w następujących terminach: 03.06. – 31.07.2006 – warszawski Barbakan; 05.08. – 15.09.2006 – Skwer Kościuszki, Gdynia, 20.09. – 30.10.2006 r. – Rynek, Wrocław.

W tym roku organizator po raz pierwszy uruchamia stronę internetową www.ekologiawobiektywie.pl poświęconą w całości konkursowi. Znajdą się na niej m.in. szczegółowe zasady konkursu i regulamin oraz materiały archiwalne. Strona będzie czynna od 15 marca br. Wszystkie informacje nt. konkursu będą dostępne również pod adresem Fischer & Zubek PR Partners, ul. Nowy Świat 49, 00-042 Warszawa.

Konkurs „Ekologia w obiektywie” jest integralną częścią realizowanego przez firmę Bayer „Programu Promocji Zrównoważonego Rozwoju”. Pozostałe elementy tegorocznego programu to konkurs prac magisterskich i licencjackich kierowany do tegorocznych absolwentów wszystkich kierunków studiów, których prace dyplomowe są związane z ochroną środowiska pod hasłem „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju”, cylk wykładów dla studentów poświęconych w tym roku zmianom klimatu pod wspólnym tytułem „EkoRoadShow-y oraz Eko-Forum czyli debata ekologiczna.

Patronem merytorycznym akcji jest Centrum Informacji o Środowisku UNEP/GRID Warszawa. Patronat honorowy nad konkursem fotograficznym objął Związek Polskich Artystów Fotografików oraz Związek Polskich Fotografów Przyrody. Patroni medialni to najstarsze pismo popularno-naukowe Wiedza i Życie, ogólnopolski dziennik Rzeczpospolita, miesięcznik branżowy Foto oraz Telewizja Polska TVP 3.