Pięć silnych marek, składka przekraczająca 1 miliard Euro w roku finansowym 2013 i blisko 1,900 wyspecjalizowanych pracowników. To wszystko sprawia, że Vienna Insurance Group jest trzecim największym graczem na rynku polskim. Spółka weszła na polski rynek ubezpieczeniowy w roku 1998 i od tamtej pory tempo stopniowej ekspansji i coraz silniejszej obecności na rynku nadają strategiczne przejęcia. Po 15 latach od wejścia na rynek, VIG z powodzeniem działa pod marką ubezpieczycieli majątkowych takich jak Compensa Majątek, Benefia Majątek i InterRisk oraz ubezpieczycieli na życie: Compensa Życie, Polisa Życie i Skandia Życie. Compensa Majątek ma dodatkowo oddziały na Litwie i Łotwie.
Dobra pozycja na przyszłość
Polska jest jedną z największych gospodarek w Unii Europejskiej i nawet w czasie kryzysu gospodarczego radziła sobie dobrze dzięki dużemu popytowi krajowemu. Dla VIG Polska – z ponad 38 milionami mieszkańców – jest jednym z największych rynków w regionie. Oprócz Polski innymi kluczowymi rynkami Grupy są Austria, Czechy, Słowacja, Rumunia, Ukraina, Bułgaria, Chorwacja i Węgry. Ze średnią roczną składką w wysokości 390 Euro na mieszkańca, rynek polski ma ogromny potencjał wzrostu. W Austrii wartość porównawcza wynosi ok. 1,950 Euro.
– W ostatnich latach Grupa VIG stała się jednym z najlepszych graczy na polskim rynku ubezpieczeniowym ze względu na strategię nastawioną na rentowność i wzrost organiczny. Silna koncentracja na obsługę klienta, dobra znajomość Jego potrzeb oraz zaangażowanie naszego kierownictwa i pracowników sprawiły, że staliśmy się trzecią największą grupą ubezpieczeniową w Polsce – mówi Franz Fuchs, Dyrektor Generalny VIG Polska.
Grupa posiada udział w polskim rynku ubezpieczeniowym na poziomie 8,2%. Spółki VIG zajmują 4. pozycję w segmencie ubezpieczeń majątkowych oraz 3. miejsce na rynku ubezpieczeń na życie. Spółki charakteryzują się dobrze zdywersyfikowanym portfelem produktów. Przejęcie Skandii Życie ma na celu dalsze budowanie portfela i uzupełnienie działalności VIG o ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, sprzedawane głównie przez partnerów bankowych i pośredników finansowych.
– Strategia wzrostu VIG opiera się na dokonywaniu inwestycji długoterminowych. Wraz z ostatnio sfinalizowanym przejęciem Skandii, VIG robi kolejny ważny krok w swoim rozwoju i wzmacnia pozycję Vienna Insurance Group jako całości, w szczególności w obszarze sprzedaży. Koncentrując się na ubezpieczeniach na życie z UFK, poszerzamy nasz portfel produktów i dzięki temu będziemy stabilnym partnerem dla jeszcze większej liczby klientów w przyszłości –podkreśla Peter Hagen, Prezes Zarządu Vienna Insurance Group.
Udany rok finansowy 2013 dla VIG w Polsce
W roku 2013 spółki Vienna Insurance Group w Polsce osiągnęły łączną składkę w wysokości 1,1 miliarda Euro. To sprawiło, że VIG zajmuje 3. pozycję na wysoce konkurencyjnym polskim rynku ubezpieczeniowym. W segmencie ubezpieczeń na życie produkty ze składką regularną wzrosły o 35,3 procent. W obszarze ubezpieczeń majątkowych spółki Grupy w Polsce wygenerowały składkę wartą 560,1 miliona Euro. W niekomunikacyjnych liniach biznesowych osiągnęły imponujący wzrost składki o prawie 13 procent. Zysk (brutto) wzrósł o znaczące 20,8 procent do kwoty 50,2 miliona Euro. Dla polskich spółek Grupy ten istotny wzrost jest potwierdzeniem ich koncentracji na rentowności. Wskaźnik zespolony obniżył się o 1,4 punktu procentowego do imponujących 96,2 procent.
Vienna Insurance Group – NIEkwestionowany NR 1 NA RYNKACH KLUCZOWYCH
Vienna Insurance Group jest wiodącą międzynarodową grupą ubezpieczeniową w Europie Środkowo-Wschodniej z siedzibą w Wiedniu. Grupa powstała w roku 1824. Dziś prowadzi działalność ubezpieczeniową w zakresie ubezpieczeń na życie i ubezpieczeń majątkowych dzięki 50 spółkom należącym do Grupy w 25 krajach.
Konsekwentnie wdrażana długoterminowa strategia
Vienna Insurance Group jest obecna w Europie Środkowo-Wschodniej od ponad 20 lat i posiada jasno zdefiniowaną strategię opartą na wartościach i zrównoważonym rozwoju. W ten sposób Grupa koncentruje się na stałym i zrównoważonym wzroście składek i zysków, w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w którym 180 milionów mieszkańców stanowi ogromną bazę potencjalnych klientów.
Strategiczne kamienie milowe VIG:
- Koncentracja na działalności ubezpieczeniowej
- Konserwatywna polityka inwestycyjna
- Koncentracja na Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej
- Wielomarkowa strategia (Multibranding)
- Strategiczne partnerstwo z Erste Group
- Lokalna przedsiębiorczość
Siła finansowa połączona z wysoką stabilnością
Akcje Vienna Insurance Group są notowane na Wiedeńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych od 1994 roku oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Pradze od roku 2008. W tym samym roku wzrost kapitału zakładowego o ponad 1 miliard Euro wykorzystano na przejęcie działalności ubezpieczeniowej Erste Group.
Vienna Insurance Group posiada aktywa finansowe znajdujące odzwierciedlenie w nocie ratingowej na poziomie „A+” z perspektywą stabilną nadanej przez agencję Standard & Poors. To sprawia, że VIG jest najlepiej ocenianą spółką na wiodącym indeksie Wiedeńskiej Giełdy Papierów Wartościowych.
Uwzględniając świetną kapitalizację i długoterminowy wskaźnik wypłacalności wynoszący ponad 200 procent oraz solidny wynik z działalności Grupy w roku finansowym 2013, 6 czerwca 2014 Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Vienna Insurance Group zatwierdziło wniosek Zarządu w sprawie podwyższenia dywidendy do kwoty 1,30 Euro na akcję (+10 Eurocentów na akcję w porównaniu do roku ubiegłego).
Vienna Insurance Group w skrócie
- 190 lat doświadczenia w działalności ubezpieczeniowej, w tym ponad 20-letnia działalność w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
- Prawie 23,000 pracowników w 25 krajach
- Z ponad 18% udziałem w rynku Vienna Insurance Group jest niezaprzeczalnym numerem 1 na swoich rynkach kluczowych
- Komercyjna współpraca w Erste Group w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej