Visa Europe odsłania przyszłość kart zbliżeniowych na targach Cartes 2006

Sandra Alzetta, wiceprezes organizacji Visa Europe odpowiedzialna za rozwój produktów dla klientów indywidualnych powiedziała: „Wystawa Cartes to znakomita okazja do przedstawienia osiągnięć sektora kart płatniczych. Jednym z obszarów, na których Visa przeciera nowe szlaki są karty zbliżeniowe. Na tegorocznej imprezie chcemy rozpalić wyobraźnię zwiedzających i pokazać nowatorskie zastosowania kart Visa, przynoszące oszczędność czasu i wygodę w różnych codziennych sytuacjach”.

Na stoisku Visa znajdą się trzy prezentacje tematyczne, związane z wykorzystaniem nowej technologii w życiu codziennym:

„Dojazdy” – nowatorskie rozwiązania, dzięki którym karty Visa mogą ułatwić życie osób dojeżdżających do pracy.

Futurystyczny model BMW 530i, który pokaże, w jaki sposób zbliżeniową kartą z mikroprocesorem Visa, wydawaną przez BMW Financial Services można uruchomić szereg zindywidualizowanych funkcji, takich jak zdalne programowanie ustawień parametrów samochodu. Zaprezentowane zostaną również rozwiązania umożliwiające np. zakup plików muzycznych drogą internetową i ich ściągnięcie do zainstalowanego w samochodzie systemu stereo.

Trzeci obszar obejmuje zastosowanie kart Visa do zakupu różnorodnych towarów w trakcie podróży. Zwiedzający dowiedzą się, jak za pomocą kart Visa lub dostosowanych do technologii zbliżeniowej telefonów komórkowych (działających w systemie NFC – near field communication, tj. bezprzewodowej łączności bliskiego zasięgu) w punktach samoobsługowych będzie można dokonać takich czynności, jak: zameldowanie się w hotelu, zakup biletów na imprezy kulturalne lub sportowe (które następnie zostaną wprowadzone do pamięci karty lub telefonu komórkowego), zgłoszenie się do odprawy przed odlotem samolotu, korzystanie ze zniżek czy zakup i pobranie plików z sieci internetowej.

Obok prezentacji tematycznych organizacja Visa przedstawi również wiele pochodnych technologii i rozwiązań technicznych. Pokazane zostanie, jak z pomocą karty można kupić bilet, zapisać go w pamięci karty a następnie zrealizować przy wejściu na imprezę, czy też jak drogą radiową dokonać personalizacji telefonu komórkowego w zakresie jego funkcji płatniczych.

Na stoisku prezentowane będą również nowe karty debetowe V PAY, które spełniają wymagania Jednolitego Obszaru Płatności w Euro (SEPA), a także „inteligentne plakaty”, zdolne do interakcji z przystosowanymi telefonami komórkowymi (w systemie NFC). Z takich plakatów można ściągnąć przydatne informacje czy specjalne talony na zakup różnych produktów, lub uzyskać inne ułatwienia w zakupach.

Sandra Alzetta powiedziała również: „Myśl o tym, że za dotknięciem karty Visa lub komórki można podróżować i jednocześnie kupować oraz otrzymywać najświeższe informacje i wskazówki podróżne, lub też korzystać z zindywidualizowanych funkcji dostępnych w kabinie samochodu może wydawać się pomysłem rodem z literatury science fiction. Jednakże dzięki technologii zbliżeniowej wiele z tych pomysłów może już wkrótce znaleźć praktyczne zastosowanie przynosząc oszczędność czasu, wygodę i zwiększoną efektywność działania zarówno kupującym, jak i sprzedającym.”

Stoisko Visa znajduje się w Pawilonie 4, w rzędzie J – będzie oznaczone numerem 14.