VISA i MasterCard – koniec duopolu w Europie?

UnionPay, najpopularniejsza karta płatnicza w Chinach i innych krajach azjatyckich, dziś podbija Europę – pokazuje najnowsza analiza przeprowadzona przez SIX Payment Services, wiodącego europejskiego agenta rozliczeniowego, oferującego rozwiązania na każdym etapie tworzenia wartości w bezgotówkowym obrocie płatniczym.


W 11 lat od powstania firmy, UnionPay stał się kolosem w branży przetwarzania płatności. Dziś w obrocie znajduje się ponad 3,5 mld kart UnionPay, vs. 2,5 mld kart VISA i 1,16 mld kart MasterCard1. Karty UnionPay są akcepowane w ponad 140 krajach świata. Według Nilson Report światowy udział UnionPay w wartości transakcji kartami kredytowymi i debetowymi wzrósł do 23,8% w pierwszej połowie 2012 roku, co daje UnionPay drugą pozycję za Visa International.

Europa to dla Chińczyków jedno z ulubionych miejsc do zwiedzania i robienia zakupów. Goście z Chin najchętniej płacą za granicą swoją kartą UnionPay. Światowa Organizacja Turystyki (WTO) szacuje, że do 2020 roku liczba turystów z Chin podwoi się, osiągając 100 milionów. Pokazuje to potencjał wzrostu UnionPay.

Klienci o dużej sile nabywczej

Wraz ze zwiększeniem liczby turystów z Chin, wzrośnie też liczba nabywanych przez nich towarów i usług w Europie. Biorąc pod uwagę siłę nabywczą turystów z Dalekiego Wschodu, na pewno skorzysta na tym branża artykułów luksusowych. Zarobią także domy towarowe, perfumerie, hotele, restauracje i przewoźnicy.

– Międzynarodowi i wymagający klienci zawsze chcą płacić preferowaną przez siebie kartą. Dlatego sprzedawcy powinni szybko reagować na te potrzeby. Takie podejście będzie procentować, bo z perspektywy PKB, Chińczycy stanowią drugą na świecie siłę nabywczą – powiedział Sebastian Ramatowski, SIX Payment Services.

SIX Payment Services