Visa inwestuje w LoginID. Inwestycja przyspieszy silne uwierzytelnienie klienta według certyfikacji FIDO 

Inwestycja Visa i kontynuacja partnerstwa z LoginID pomoże dostarczyć rozwiązania, które poprawią wygodę i bezpieczeństwo płatności. Konsumenci chcą, aby ich doświadczenia zakupowe podczas płatności online były spójnie. Optymalne doświadczenie cyfrowe to takie, które łączy w sobie tożsamość, płatności, bezpieczeństwo i wygodę. Interoperacyjność technologii uwierzytelniania przynosi korzyści akceptantom (dzięki wyższej konwersji i niższym wskaźnikom oszustw), wydawcom (dzięki zwiększeniu obrotów) oraz konsumentom, którzy cenią sobie możliwość dokonywania płatności za pomocą jednego kliknięcia.

fot. Creative Lab/Shutterstock

Począwszy od stycznia 2021 r., dyrektywa PSD2 wymaga od akceptantów spełnienia nowych poziomów rozliczalności przy transakcjach płatniczych i uwierzytelnianiu. Klienci chcą płynnego, łatwego doświadczenia kasowego online, a integracja tych kroków uwierzytelniania komplikuje proces dla sprzedawców, którzy obawiają się, że ich doświadczenie klienta może być zagrożone. Ponieważ wydawcy kart mają nowe wymagania dotyczące ograniczenia oszustw, przełamywanie barier w dodawaniu uwierzytelniania jest obszarem, na którym koncentrują się firmy działające w obszarze usług finansowych.

LoginID zapewnia szeroką gamę interfejsów API i SDK, które dają firmom możliwość łatwego zintegrowania uwierzytelniania z certyfikatem FIDO z dowolną stroną internetową, aplikacją, platformą e-commerce lub instytucją finansową w ciągu 15 minut. Rozwiązania silnego uwierzytelniania od firm takich jak LoginID pomagają według Visa promować jej wizję poprawy integralności płatności – zarówno ograniczając oszustwa, jak i pomagając akceptantom spełnić globalne wymagania regulacyjne. Technologie biometryczne oferują także większą wygodę i większe bezpieczeństwo, stanowiąc złoty standard uwierzytelniania online.

Standardy FIDO są wspierane przez Visa i inne sieci płatnicze, a także firmy technologiczne, takie jak Microsoft i Google. Visa w Europie działa w kierunku upowszechnienia uwierzytelniania delegowanego – regulacji PSD2, która pozwala na „delegowanie” uprawnień od wydawcy do dostawcy usług płatniczych lub akceptanta (łącząc FIDO z siecią 3DS) – i prawdopodobnie będzie dążyć do wprowadzenia podobnych modeli na całym świecie.

Źródło: Visa