Visa „Marką Godną Zaufania”

– Z ogromną satysfakcją przyjmujemy wybór konsumentów w Polsce, którzy dali karcie Visa aż 75,9% wskazań w badaniu marek, którym ufają najbardziej. Cieszymy się tym bardziej, że po raz pierwszy karta Visa została jednocześnie uhonorowana Kryształowym Godłem – stwierdziła Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor generalna Visa Europe w Polsce. – Wspólnie z bankami członkowskimi staramy się, by polscy konsumenci mogli w jak najszerszym zakresie korzystać z wygody i bezpieczeństwa przy dokonywaniu transakcji kartami Visa, a szczególnie płatności – dodała Małgorzata O’Shaughnessy. Kryształowe Godło otrzymują marki, które w badaniu uzyskały najwyższe notowania pod względem czterech kryteriów: jakości, wartości w stosunku do ceny, silnego wizerunku oraz znajomości potrzeb klienta.

Druga i trzecia w kolejności marka kart płatniczych otrzymały odpowiednio 13,5% i 11,2% wskazań.

Organizacja Visa Europe wspólnie z bankami członkowskimi podejmuje wiele działań zarówno w sferze marketingowej, jak i w zakresie oferowanych produktów i usług. Szerszemu wykorzystywaniu kart do płacenia służy m.in. przyspieszony rozwój kart przedpłaconych; rozwój usługi Visa cash back; wspieranie usługi Verified by Visa, która zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa płatności w Internecie; zastępowanie przez banki debetowych kart Visa Electron, kojarzonych przez konsumentów bardziej z wypłatami z bankomatu kartami debetowymi z logo Visa, które są bardziej utożsamiane z płatnościami bezgotówkowymi.

W badaniu Reader’s Digest, jednym z największych badań konsumenckim w Europie uczestniczyło blisko 24 tys. konsumentów, w tym ponad tysiąc Polaków. Marka Visa zwyciężyła w kategorii „karty płatnicze” otrzymując tytuł „European Trusted Brand 2008” („Marki Godnej Zaufania w Europie”) łącznie w 14 na 16 krajów europejskich objętych badaniem zajmując tym samym trzecie miejsce w Europie. We wszystkich 16 krajach najwięcej wskazań otrzymały: marka Nokia w kategorii „telefon komórkowy” oraz marka Nivea w kategorii „krem do twarzy”.

Wśród marek – zwycięzców w swoich kategoriach w Polsce pod względem liczby wskazań znalazły się także m.in. (w kolejności alfabetycznej): Amica, Apap, Era, Herbapol Lublin, L’Oreal Paris, Neostrada TP, Nestle, Nivea, Nokia, Orbis Travel, Orlen, PKO Bank Polski, PZU SA, Sony, TVN, Tymbark, Wedel i Winiary.

W Polsce banki wydały łącznie 15,5 mln kart Visa na koniec września 2007 r. W ciągu 12 miesięcy kończących się we wrześniu 2007 r. Polacy wyciągali swoje karty Visa po to, by dokonać płatności bezgotówkowych 276,6 mln razy, tj. o 33% częściej niż w poprzedzającym roku obrachunkowym. Dzięki temu udział płatności kartami Visa w łącznej liczbie transakcji dokonywanych tymi kartami w Polsce po raz pierwszy przekroczył próg 40%. Pierwsza karta Visa została wydana w Polsce w 1991 r.