Visa ogłosiła rozpoczęcie działalności Crypto Advisory Practice

Jest to usługa dostępna w ramach Visa Consulting & Analytics, która powstała z myślą o klientach i partnerach marki chcących rozwijać ofertę kryptowalutową. Zbiega się to w czasie z coraz silniejszym przebijaniem się walut cyfrowych do powszechnej świadomości — jak wynika z opublikowanego badania Visa, o istnieniu kryptowalut wie 94% ankietowanych, podejmujących decyzje finansowe w swoich gospodarstwach domowych, co oznacza, że jest to wiedza niemal powszechna.

fot. nau2018 / Shutterstock

Zrozumienie ekosystemu kryptowalut to istotny pierwszy krok dla instytucji finansowych chcących przyciągnąć lub zatrzymać klientów ofertą kryptowalutową, sprzedawców zainteresowanych wejściem na rynek NFT czy banków centralnych zajmujących się walutami cyfrowymi. Dzięki współpracy z ponad 60 platformami kryptowalutowymi, sieć Visa składająca się z konsultantów i ekspertów ds. produktu, posiada głęboką wiedzę specjalistyczną. Pomaga ona instytucjom finansowym w ocenie możliwości związanych kryptowalutami i opracowaniu konkretnych strategii. Wsparcie dotyczy także prowadzenia programów pilotażowych obejmujących nowe doświadczenia użytkownika i innowacje, do których należą system nagród opartych na kryptowalutach czy portfele konsumenckie zintegrowane z CBDC.

Nowe globalne badania Visa udowadniają wysoki poziom świadomości i akceptacji kryptowalut wśród konsumentów na całym świecie. Powoduje to, że klienci marki są coraz bardziej zainteresowani tworzeniem rozwiązań związanych z kryptowalutami. Według badania Visa, “The Crypto Phenomenon: Consumer Attitudes & Usage”, niemal jedna trzecia respondentów używała kryptowalut w sposób bezpośredni – jako instrumentu inwestycyjnego albo środka wymiany pieniędzy. Co więcej, niemal 40% ankietowanych posiadaczy kryptowalut zadeklarowało, że byłoby prawdopodobne lub bardzo prawdopodobne, że zmieniliby bank na taki, który
w najbliższych 12 miesiącach zaoferowałby im produkty związane z cyfrowymi walutami.

Badanie Visa objęło ponad 6 000 osób podejmujących decyzje finansowe na ośmiu rynkach (Argentyna, Australia, Brazylia, Niemcy, Hong Kong, RPA, UK i USA). Najważniejsze wnioski z badania:

18% ogółu ankietowanych stwierdziło, że byłoby prawdopodobne lub bardzo prawdopodobne, że zmieniliby bank na taki, który w najbliższych 12 miesiącach zaoferowałby im produkty kryptowalutowe. Widoczne jest to w szczególności na rynkach wschodzących, gdzie taką postawę zadeklarowało 24% ankietowanych. Wśród konsumentów, którzy już posiadają kryptowaluty, dokonanie takiej zmiany deklarowało 40% ankietowanych.

Źródło: Visa