Visa- promocja olimpijska

Zakupy z kartą  Visa to szansa wygrania wyjazdu na Zimowe Igrzyska Olimpijskie Vancouver 2010 i wielu innych atrakcyjnych nagród; o najnowszej, „olimpijskiej” promocji kart Visa głośno będzie nie tylko w mediach – do centrów handlowych zawitały stoiska z symulatorami sportów zimowych.

Organizacja Visa- globalny sponsor wszystkich igrzysk olimpijskich od 1986 r. – jest również partnerem polskiej reprezentacji, która już za kilka miesięcy, w lutym 2010 r., w Vancouver, zmierzy się z najlepszymi sportowcami świata. Nic dziwnego, że najnowsza kampania organizacji Visa Europe, która rozpoczęła się 19 października br. odwołuje się do tego wydarzenia sportowego.

Ten program marketingowy organizacji Visa oraz ponad 40 banków członkowskich dostarcza kolejnej okazji do popularyzacji bezgotówkowych form płatności. Do płacenia kartą nie tylko za duże, ale i te najmniejsze zakupy Visa zachęca od lat, chcąc zmienić przyzwyczajenia Polaków, którzy zazwyczaj najpierw wypłacają gotówkę z bankomatu, a potem płacą nią za zakupy. Tymczasem płacenie kartą jest nie tylko bardziej wygodne, ale i bezpieczne – wiedzą o tym wszyscy, którzy zaczęli używać na co dzień swoich „plastików”.

Olimpijska kampania Visa przybierze imponujący rozmach, obejmując więcej niż telewizję, radio, prasę i Internet. Po raz pierwszy w centrach handlowych w 8 miastach w Polsce zostaną zbudowane specjalne stoiska wyposażone m.in. w symulatory sportów zimowych, gdzie chętni będą mogli spróbować swoich sił. Wszystko po to, by dotrzeć bezpośrednio do jak największej liczby użytkowników kart Visa z informacją, że mogą wziąć udział w rywalizacji o cenne trofea – od wyjazdów do Vancouver po nagrody rzeczowe, m.in. telewizory plazmowe Panasonic, telefony komórkowe Samsung i nagrody pieniężne na kartach przedpłaconych Visa.

W odróżnieniu od sportowców, użytkownicy kart nie muszą jednak wyciskać z siebie siódmych potów; wystarczy, że będą płacić w sklepach i punktach usługowych swoimi kartami Visa. Nowością w tej promocji są także działania wspierające prowadzone – po raz pierwszy – na jednym z największych portali społecznościowych.

 „Liczymy, że możliwość wzięcia udziału w jednym z najbardziej widowiskowych wydarzeń w świecie sportu w Vancouver, gdzie spotykają się najlepsi z najlepszych oraz możliwość wygrania setek innych atrakcyjnych nagród w loterii promocyjnej, zachęcą posiadaczy kart Visa do jak najczęstszego płacenia nimi za swoje zakupy zamiast gotówką. A te osoby, które jeszcze nie mają takiego nawyku, by spróbowały i doświadczyły wygody oraz bezpieczeństwa kart Visa” – stwierdził Tomasz Owoc, szef marketingu organizacji Visa Europe w Polsce. 

W loterii mogą brać udział  wszyscy, którzy dokonają transakcji bezgotówkowej którąkolwiek z kart systemu Visa wydaną w Polsce i zarejestrują tę transakcję za pośrednictwem strony internetowej www.visa.pl, wiadomości tekstowej SMS, poprzez Gadu-Gadu, Visa Widget lub wysyłając kupon pocztą.

Promocja, która potrwa do 31 grudnia br., będzie przebiegać w dwóch etapach: zarejestrowane w promocji transakcje bezgotówkowe dokonane do 22 listopada br. wezmą udział w losowaniu głównych wygranych – pięciu dwuosobowych wyjazdów do Vancouver oraz dodatkowo 50 kart przedpłaconych Visa o wartości 500 zł; codziennie można wygrać także 10 toreb sportowych Visa. Natomiast płatności kartą Visa dokonane od 23 listopada br. do końca grudnia br. wezmą udział w losowaniu 10 zestawów składających się z telewizora plazmowego Panasonic i 1000 PLN na karcie przedpłaconej Visa oraz, dodatkowo, 50 aparatów komórkowych Samsung. Każdego dnia drugiego etapu będzie można też wygrać 10 plecaków Visa. 

Loterię wspiera intensywna kampania reklamowa w telewizji, w prasie ogólnopolskiej (głównie tygodniki opiniotwórcze i miesięczniki, w tym tytuły zakupowe), w punktach sprzedaży i w Internecie, w tym – po raz pierwszy – na jednym z największych portali społecznościowych . 

W telewizji od 19 października do 27 grudnia będzie emitowany15-sekundowy spot promocyjny, który został w całości wyprodukowany w Polsce. Promocja jest też wspierana przez różne materialy BTL przygotowane przez Visa i banki, takie jak: ulotki, plakaty, ekrany bankomatowe czy wrzutki do wyciągów.

Nowym elementem w promocji olimpijskiej, realizowanym przez Visa Europe po raz pierwszy w Polsce są stoiska w centrach handlowych, wyposażone w dwa symulatory sportów zimowych (slalom gigant oraz snowboard), stanowisko do rejestracji transakcji on-line do promocji, ulotki i gadżety. Stoisko sportowe nazwane „Arena Sportowa Visa” odwiedzi w weekendy (aż do Świąt Bożego Narodzenia) kolejne miasta w Polsce; wyjątkiem będzie Warszawa, w której Arena Sportowa Visa gościć będzie w dwa weekendy w dwóch różnych centrach handlowych. Kampania promocyjna będzie także prowadzona w sklepach sportowych. 

Źródło: Visa