Visa ogłosiła przejęcie Payworks, usytuowanego w Monachium dostawcy oprogramowania do przetwarzania płatności w punktach sprzedaży. Oparte na chmurze rozwiązanie Payworks stosowane jest w bramkach płatności. W następstwie przejęcia firma zostanie połączona z platformą CyberSource, narzędziem Visa pozwalającym na zarządzanie płatnościami cyfrowymi w obszarze e-commerce.
Detaliści i agenci rozliczeniowi zyskają w ten sposób w pełni zintegrowane rozwiązanie do akceptowania płatności w modelu sprzedaży wielokanałowej. Co więcej, wraz z połączeniem obydwu rozwiązań zarówno agenci rozliczeniowi jak i dostawcy usług płatniczych będą mogli oferować je pod własną marką.
Połączone zdolności umożliwią klientom Visa oferowanie ujednoliconego doświadczenia płatniczego bez względu na to, czy konsumenci dokonywać będą płatności w sklepie, za pomocą aplikacji, czy w internecie. Visa zainwestowała w Payworks w lutym 2018 r., a przejęcie jest konsekwencją zawartego wówczas strategicznego partnerstwa.
– Przez ostatnie dwa lata ściśle współpracowaliśmy z Payworks nad nową generacją rozwiązań w obszarze zintegrowanego handlu. Naszym zamiarem było zaoferowanie ich klientom, którzy na całym świecie korzystają z CyberSource – mówi Carleigh Jaques, SVP, Global Head of Digital Merchant Products w Visa. – W związku z tym, że tego rodzaju rozwiązania stają się coraz powszechniejsze, naturalnym krokiem było dla nas dalsze pogłębienie współpracy z Payworks i połączenie naszych biznesów. Payworks zbudowało światowej klasy oprogramowanie i imponującą bazę klientów. Bardzo cieszymy się mogąc powitać w rodzinie Visa tak silny i utalentowany zespół – dodaje Carleigh Jaques.
Payworks jest dostawcą oprogramowania wykorzystywanego w bramkach płatności, które usprawnia łączność systemów płatniczych przy transakcjach w punktach sprzedaży. Połączenie opartej na chmurze architektury Payworks z rozwiązaniami mobilnymi oraz najlepszymi w swojej klasie zdolnościami płatniczymi CyberSource w obszarze e-commerce daje szereg korzyści dla detalistów i agentów rozliczeniowych, którzy są klientami Visa. Za pośrednictwem pojedynczej integracji będą oni mogli obsługiwać transakcje w punktach sprzedaży dla różnych typów terminali.
Według ostatnich badań, dla 94% sprzedawców detalicznych jednym z priorytetów jest udane wdrożenie strategii sprzedaży wielokanałowej . Dodatkowo, 58% kupujących zamówiło towar przez internet i odebrało go w sklepie, zaś 37% kupujących zrobiło dodatkowe zakupy będąc w sklepie w czasie odbioru towaru .
– Zintegrowany handel to dla Payworks i naszych klientów duża szansa rozwoju – mówi Christian Deger, Chief Executive Officer i współzałożyciel Payworks. – Dzięki połączeniu naszej technologii dla punktów sprzedaży ze zdolnościami CyberSource w obszarze e-commerce możemy szybciej niż dotychczas udostępniać nasze wspólne rozwiązanie detalistom i agentom rozliczeniowym na całym świecie. Cieszymy się, że wchodzimy do rodziny Visa i łączymy nasze siły. Pozwoli nam to na tworzenie innowacyjnych i zróżnicowanych rozwiązań dla zintegrowanego handlu.
Technologia i usługi Payworks wykorzystywane są przez największych dostawców usług płatniczych na świecie i umożliwiają wprowadzenie modelu sprzedaży wielokanałowej w różnych środowiskach biznesowych, włączając w to restauracje, sprzedaż detaliczną, czy transport.
Detaliści i agenci rozliczeniowi, którzy są klientami Visa będą mogli wykorzystywać zautomatyzowane rozwiązania Payworks do obsługiwania i konfigurowania ofert oraz terminali w swoich punktach sprzedaży. Poprzez pojedynczą integrację z CyberSource, detaliści zyskają możliwość łatwego wdrożenia rozwiązania pozwalającego na akceptację dowolnych form płatności elektronicznych, dokonywanych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w internecie.
Źródło: Visa