Visa wprowadza biżuterię do płatności zbliżeniowych. Zobaczcie, jak szpanersko płaci się pierścieniem

Organizacja Visa i grecki bank NBG (National Bank of Greece) wprowadzą na rynek biżuterię z funkcją płatniczą. Dostawcami pierścionków i bransoletek będą firmy Folli Follie oraz Links of London.

Za pomocą gadżetów będzie można płacić zbliżeniowo w terminalach, które akceptują tę technologię. Jako pierwsi nową biżuterię będą mogli kupić konsumenci w Grecji jeszcze w tym roku. Całościowym zarządzaniem i realizacją wspólnego projektu Visa, NBG, Folli Follie i Links of London zajmuje się agencja technologii marketingowych QIVOS (FF Group). Prototypowe produkty można było obejrzeć na stoisku Visa podczas tegorocznego Mobile World Congress w Barcelonie.

Nie są to pierwsze tego typu rozwiązania na rynku, choć do tej pory nie były szeroko dostępne dla konsumentów. W redakcji mieliśmy już okazję przetestować pierścień Visy wydany przy okazji Igrzysk w Rio. Był to jednak gadżet dla limitowanej liczby odbiorców. Z kolei w tym roku organizacja wydała gadżety do płatności zbliżeniowych dla sportowców biorących udział w Igrzyskach w Pjongczangu. Były to rękawiczki, przypinki i naklejki. Swoje gadżety do płatności zbliżeniowych wydaje także organizacja Mastercard. To m.in. zegarki, naklejki czy bransoletki.

A tak się płaci pierścieniem za piwo 😉