Visa wprowadza nowe produkty oparte na sztucznej inteligencji

Visa ogłosiła dalszy globalny rozwój obszaru usług dodanych. Wzbogaciła swoją ofertę o nowe rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem i zapobiegania oszustwom oparte na sztucznej inteligencji. Produkty, będące częścią kompleksowego pakietu Visa Protect, zostały zaprojektowane w celu ograniczenia oszustw związanych z przelewami natychmiastowymi z konta na konto oraz płatnościami w internecie, a także transakcjami zarówno w obrębie sieci Visa, jak i poza nią.

fot. PopTika / Shutterstock

Visa Protect to część szerokiego pakietu usług dodanych Visa, który liczy niemal 200 produktów w pięciu kategoriach cieszących się dużym zainteresowaniem. Są to: Akceptacja, Doradztwo, Wydawnictwo, Otwarta bankowość i Ochrona. Visa wykorzystuje dziesięciolecia doświadczenia, aby pomóc klientom w radzeniu sobie z coraz większą liczbą wyzwań. Firma zainwestowała w rozwój sztucznej inteligencji oraz w zapobieganie oszustwom. Tylko w ciągu ostatnich pięciu lat Visa wydała 10 miliardów dolarów na technologie pozwalające na zmniejszenie ich skali i zwiększenie bezpieczeństwa sieci.

– Płatności cyfrowe wykraczają daleko poza sfinalizowanie sprzedaży. Wchodzimy w erę nowoczesnego handlu, gdzie zwycięzcy działają szybko, sztuczna inteligencja to konieczność, doświadczenia konsumenckie są elastyczne, a bezpieczeństwo to podstawa – powiedział Antony Cahill, Global Head of Value-Added Services, Visa. – Firmy szukają partnerów, którzy pomogą im zrealizować ich ambicje, umożliwią rywalizowanie i odnoszenie sukcesów. Jesteśmy dumni, że możemy być zaufanym partnerem, który wspiera coraz większą liczbę klientów w osiągnięciu tego celu w dzisiejszym wysoce konkurencyjnym środowisku.

Dla Visa bezpieczeństwo i zapobieganie oszustwom to podstawa. W zeszłym roku firma pomogła zablokować transakcje oszukańcze o wartości 40 miliardów dolarów – prawie dwukrotnie więcej niż w roku poprzednim[1]. Rozwój obszaru usług dodanych skupia się na nowych rozwiązaniach Visa Protect, które mają zaspokoić potrzeby klientów i wykorzystać wiedzę firmy w dziedzinie sztucznej inteligencji:

Rozwiązania zaczną być dostępne dla klientów od pierwszej połowy 2024 roku, natomiast daty ich wdrożeń będą zależeć od produktu i rynku.

– Płatności cyfrowe w czasie rzeczywistym są niemalże wszechobecne, co oznacza, że potrzebujemy rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, które są przełomowe i dostosowane do stylu naszego życia– powiedział James Mirfin, SVP, Global Head of Risk and Identity Solutions, Visa. – W miarę jak oszustwa cyfrowe rosną pod względem liczby i złożoności, w Visa trzymamy rękę na pulsie i wzmacniamy naszą gamę rozwiązań zwalczających tego typu nieprawidłowości. Wykorzystujemy innowacyjne technologie i wiedzę dotyczącą AI, by nasze usługi mogły działać nawet poza siecią Visa – dodał.

O rozwiązaniach bezpieczeństwa typu end-to-end od Visa można przeczytać na stronie Intelligent Security oraz Visa.pl, gdzie znajduje się więcej informacji na temat dodatkowych usług oferowanych przez Visa dla firm.

Źródło: Visa