Volkswagen Bank wraca z ofertą kont dla detalu. Zapowiada Apple Pay, Google Pay i Blika

Kilka tygodni temu Volkswagen Bank wrócił na rynek z kontami dla klientów indywidualnych. Proponuje m.in. darmowe konto e-direct. Bank zapowiada technologiczne przyspieszenie. Klienci mogą się spodziewać całkowicie zdalnego procesu otwierania kont, oraz usług opartych na tokenizacji – m.in. Apple Pay, Google Pay. Oraz Blika.

O nowościach opowiada Ronald Kulikowski, Dyrektor Oddziału Volkswagen Bank GmbH Oddział w Polsce. – Kilka lat temu Volkswagen Bank zmieniał formę prawną ze spółki akcyjnej na oddział dotychczasowego akcjonariusza, Volkswagen Bank GmbH. W wyniku tej transformacji zmodyfikowaliśmy profil działalności w zakresie usług prowadzenia rachunków i depozytów. W wyniku uzgodnień z Komisją Nadzoru Finansowego zrezygnowaliśmy z prowadzenia rachunków dla klientów indywidualnych. Po latach przerwy chcemy powrócić jako Volkswagen Bank GmbH Oddział w Polsce, do ponownego nawiązania relacji z klientami indywidualnymi. Dostrzegamy bowiem ogromny potencjał w budowaniu portfela klientów detalicznych i dedykowanych dla nich produktów w dalszym rozwoju banku – mówi Kulikowski.

Dodaje, że celem banku jest odbudowa dotychczasowego portfela klientów detalicznych i zbudowanie solidnej bazy pod dalszy rozwój. – Jesteśmy świadomi wyzwań, jakie stawia nam rynek chociażby pod względem technologicznym. Dla klientów najważniejsze są jednak cztery parametry oferty: koszty, bezpieczeństwo, szybkość i wygoda. Aktualnie spełniamy dwa pierwsze, a mianowicie nasze produkty są jednymi z najbezpieczniejszych na rynku pod względem cyberbezpieczeństwa, ponadto nasze konto standardowe można założyć i prowadzić bezpłatnie. Przed nami zostały jeszcze dwa parametry, czyli szybkość i wygoda użytkowania, nad którymi aktualnie intensywnie pracujemy – mówi dyrektor oddziału.

Kulikowski zapowiada liczne innowacje. Jedną z nich będzie digitalizacja rachunku. Proces zakładania konta będzie odbywać się w pełni online, bez potrzeby przychodzenia do oddziału banku czy oczekiwania na kuriera. Podobny proces bank wdrożył już w kredycie gotówkowym, gdzie identyfikacja tożsamości jest przeprowadzana automatycznie za pomocą algorytmów identyfikujących cechy biometryczne. W procesie identyfikacji klienta wystarczy nagrać krótkie wideo przedstawiające twarz, aby porównać je automatycznie ze zdjęciem z dowodu tożsamości.

– Kolejnym etapem rozwoju oferty naszych kont detalicznych będzie wdrożenie tokenizacji, tj. usług typu Apple Pay, Google Pay czy Blik, które są powszechne na rynku i bardzo chętnie używane przez Polaków – dodaje Kulikowski.