VW Bank direct poprawia funkcjonalność bankowości internetowej

O VW Banku direct wyjątkowo cicho ostatnio. Odeszła osoba zajmująca się marketingiem (i powiedzmy, że kontaktami z prasą ? z nowego miejsca pracy jednak też się nie odzywa), Bank wprowadził dość wysoką opłatę za podstawowe konto, oprocentowanie rachunków też nie jest już tak atrakcyjne jak to kiedyś bywało. Jednym słowem ? cięcia i programy oszczędnościowe. Swoją drogą ciekawi jesteśmy ile odeszło ostatnio klientów…

Ten zastój może być spowodowany również niejasną sytuacją w Zarządzie Banku. Sama struktura akcjonariatu też swoje robi. Na to wszystko nakłada się ogólny zastój w branży motoryzacyjnej. Tak złego okresu nie było od kilku lat. Wartość kredytów udzielonych przez banki samochodowe spadła prawie o jedną czwartą. Jeszcze bardziej, bo o jedną trzecią, zmniejszyła się liczba podpisanych umów. Volkswagen Bank trzyma się na pierwszym miejscu tylko i wyłącznie dzięki Skodom, ale i tak nie ma dużej potrzeby walki o depozyty…

Gdyby Bank ? tak jak w przypadku innych instytucji samochodowych był 100% Volkswagena ? wtedy można byłoby zaproponować klientom VW, Audi, Skody czy Seata ciekawą ofertę ? a tak, jakoś to dzielenie się bazą nie wychodzi. W ten sposób pozycja Volkswagen Banku direct marginalizuje się i tak naprawdę nie wiadomo co będzie z nim dalej.

Z drugiej strony nie jest tak do końca źle i coś tam się jednak dzieje. Ostatnio na przykład wdrożono system firmy BlueMedia do doładowywania komórek. Co prawda sami przy pierwszej próbie zrezygnowaliśmy jako zbyt skomplikowanego systemu w porównaniu z tym, co jest na przykład w Inteligo, BPHu czy mBanku, no ale jak dla kogoś jest to podstawowy rachunek ? może się pomęczyć.

Inną i chyba najważniejszą wprowadzoną funkcjonalnością jest możliwość otrzymania przez pełnomocnika do konta e-direct własnego numeru Klienta i telekodu, a nawet tokena, który umożliwia wykonanie transakcji w internecie. O ile dla klientów indywidualnych nie miało to może dużego znaczenia, to dla przedsiębiorców ma ? i to ogromne. Do tej pory była to główna bariera przed założeniem rachunku w tym Banku. Teraz ją wreszcie zlikwidowano.

Rzeczona funkcjonalność już chyba nawet działa od kilku dni, ale co ciekawe Bank się tym na swojej stronie nie chwali. To pewnie przez ten przetrzebiony dział marketingu?