VWFS przyjmuje wnioski o leasing aut elektrycznych z dofinansowaniem w ramach programu „Mój Elektryk”

Od 17 listopada Volkswagen Financial Services przyjmuje wnioski o leasing aut elektrycznych z dofinansowaniem w ramach programu „Mój Elektryk”. Dopłata ta dodatkowo zmniejszy koszt wymiany samochodu na elektryczny – dzięki niej miesięczna rata za leasing takiego auta będzie niższa o kilkaset złotych.

fot. Shutterstock

W ramach ścieżki leasingowej Programu „Mój elektryk”, firmy i instytucje mogą otrzymać dopłaty do kosztów leasingu fabrycznie nowych elektrycznych pojazdów osobowych i dostawczych.

Procedura skorzystania z oferty leasingowej z dopłatą jest prosta. Aby wziąć w leasing elektryka jednej z marek Grupy Volkswagen – VW, Audi, SEAT oraz ŠKODA oraz VW Samochody Dostawcze – należy odwiedzić jeden z salonów dealerskich ww. marek w całej Polsce lub skontaktować się z opiekunem floty z Volkswagen Financial Services. Na podstawie parametrów wybranej przez klienta oferty leasingowej sprzedawca dobierze i przedstawi ofertę leasingu z uwzględnieniem dofinansowania. Wspólnie z klientem wypełni też wniosek o dotację. Po jego zaakceptowaniu klient podpisuje umowę leasingu oraz umowę dotacji i odbiera zarejestrowany przez dealera samochód wraz z wystawioną polisą ubezpieczeniową.

Leasing pełni ważną rolę w popularyzacji elektryków. Od dłuższego czasu w ofercie VWFS klienci mogą skorzystać z leasingu z niskimi ratami z możliwością zwrotu auta na koniec umowy. Obniżenie kosztów miesięcznej raty leasingowej jest możliwe dzięki temu, że klient nie spłaca całej wartości pojazdu, a jedynie część jego ceny odpowiadającą spodziewanej utracie wartości samochodu w okresie umowy. Dzięki dopłacie w ramach programu „Mój Elektryk” ta oferta jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjna. Dotacja w całości zaliczana jest bowiem jako wpłata własna, co dodatkowo obniża koszt miesięcznej raty leasingowej – w zależności od modelu auta i paramentów leasingu może być ona niższa nawet o kilkaset zł.

Dla przykładu, koszt miesięcznej raty leasingowej za nowego elektrycznego Volkswagena ID.3 w ofercie Lease&Care dla firm na 36 miesięcy dzięki dopłacie w ramach programu Mój Elektryk można obniżyć do 1077 zł netto miesięcznie. Inny model z rodziny marek Grupy Volkswagen – ŠKODA Enyaq iV 60 w ofercie ŠKODA Leasing Niskich Rat można użytkować już za 1450 zł netto miesięcznie (przy umowie na 36 miesięcy). Audi Q4 35 e-tron w ofercie Audi Perfect Lease jest dostępny już za 1505 zł netto miesięcznie (przy umowie na 36 miesięcy).

Czas na e-rewolucję na polskich drogach

Elektryfikacja floty samochodowej to szybko postępujący trend. Jak podaje Międzynarodowa Agencja Energetyczna (IEA), liczba pojazdów czysto elektrycznych (BEV, Battery Electric Vehicle) i hybrydowych (PHEV, Plug-in Hybrid Electric Vehicle) na świecie przekroczyła 10 milionów. Polska – choć do tej pory znajdowała się w tyle elektromobilnej rewolucji – zaczyna nadganiać stracony czas. Według danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) z końca września 2021 r., w Polsce były zarejestrowane łącznie 31 633 samochody osobowe z napędem elektrycznym. Przez pierwsze dziewięć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 897 sztuk.

Ta liczba będzie rosnąć jeszcze szybciej, ponieważ Polacy – zarówno, jako klienci prywatni, jak i firmowi – chcą kupować elektryki. „Indeks rynku moto VWFS” – cykliczne badanie przeprowadzane na reprezentatywnej grupie Polaków – wskazuje, że w ostatnim czasie wzrosła liczba osób deklarujących kupno elektryka. Spośród kierowców, którzy w badaniu zadeklarowali zamiar zakupu samochodu w ciągu najbliższych 3 miesięcy, co czwarty (26%) wyraził zainteresowanie autem elektrycznym. Dla niemal połowy z nich (49%) argumentem przemawiającym za rozważaniem takiej decyzji okazała się możliwość skorzystania z dofinansowania i ulg przy zakupie. Potwierdzeniem zainteresowania jest też fakt, że od lipca w ramach programu „Mój Elektryk” dla klientów indywidualnych wpłynęło ok. 1000 wniosków o dotację na łączną kwotę 20 mln zł.

Źródło: VWFS