W Jelczu-Laskowicach ruszyła placówka franczyzowa zwyciężczyni konkursu „Wygraj eurobank”

Anna Hass, 28-letnia laureatka I-szego miejsca w konkursie „Wygraj eurobank”, otworzyła dziś w Jelczu-Laskowicach pod Wrocławiem swoją wygraną placówkę franczyzową. Projekt eurobanku, realizowany we współpracy z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości adresowany był do młodych, przedsiębiorczych osób w całej Polsce. Ania pokonała w rywalizacji ponad 40 konkurentów. Wygrana przez nią placówka jest warta 50 tysięcy złotych, została w ramach grantu sfinansowana przez eurobank. 

Konkurs “Wygraj eurobank”

Konkurs „Wygraj eurobank!” wpisuje się w wieloletnią praktykę promowania młodej przedsiębiorczości, którą eurobank realizuje wspólnie z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości. Wystartował jesienią 2008 roku i został rozstrzygnięty w lutym 2009 roku. Konkurs adresowany był do najzdolniejszych młodych ludzi w Polsce – zadaniem uczestników było stworzenie innowacyjnego planu zarządzania placówką bankową w realnych warunkach rynkowych wybranego miasta. Zdobyta przez Anię I nagroda to warta ok 50.000 złotych placówka franczyzowa eurobanku. Na laureatów II i III miejsca w konkursie czekały zaś granty o wartości po 15.000 zł każdy, dzięki którym powstają kolejne bankowe biznesy. Organizatorem konkursu jest eurobank, lider innowacji na rynku finansowym, od lat zaangażowany w promocję młodej przedsiębiorczości. Partnerem akcji jest Fundacja Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości.

Własny bank – dobry pomysł na biznes

Otwarty dziś oddział to pierwsza placówka eurobanku w Jelczu-Laskowicach. Jest prowadzona  w systemie franczyzowym. Oznacza to, że właścicielem placówki jest zarządzająca nią osoba, która podpisuje z bankiem umowę. Mój mały Bank – tak mówi o swojej placówce Anna Hass. Placówka Ani pod względem wymiarów rzeczywiście nie jest duża, ale jej oferta produktowa niczym nie różni się  od tej ze standardowego oddziału banku. Dzięki zaawansowanym systemom informatycznym nawet w niewielkiej placówce możliwa jest szybka obsługa klientów i otrzymanie kredytu w tzw. 15 minut. Standardy obsługi muszą być i są takie same w każdym oddziale eurobanku.

O tym, że franczyza jest dobrym pomysłem na biznes wiedzą właściciele już ponad 100 podobnych placówek partnerskich eurobanku, jakie działają na terenie całej Polski. Wielu z nich, po sukcesie swojej pierwszej placówki, zdecydowało się zakładać kolejne. Ania jako pierwsza zostaje właścicielką eurobanku dzięki wygranej w konkursie. Niedługo zostanie otwarta placówka drugiej laureatki konkursu – 25-letniej nauczycielki angielskiego z Łodzi, Agnieszki Papiewskiej. 

Tomasz Pawłowski, zastępca Dyrektora Departamentu Sprzedaży ds. Franczyzy w eurobanku jest pewien, że młode dziewczyny zdadzą egzamin na przedsiębiorcę i osiągną sukces na wzór obecnych franczyzobiorców eurobanku. Według niego franczyza nie jest zarezerwowana wyłącznie  dla doświadczonych przedsiębiorców, gdyż w biznesie kluczowa jest kreatywność i innowacyjne podejście, a tych cech młodym nie brakuje. Przedsiębiorczość, odwaga, aktywność i chęć poświęcenia się tej działalności, a do tego umiejętności sprzedażowe i żyłka handlowca pozwolą osiągnąć sukces nawet młodym ludziom bez doświadczenia w biznesie – podsumowuje.

Ania Hass, choć niezwykle młoda, dobrze przygotowała się do rozpoczęcia działalności biznesowej. Przedstawiciele eurobanku są pod wrażeniem jej zaangażowania w prace przygotowujące  do otwarcia placówki: 

Pani Ania wykazała się potężną energią, przedsiębiorczością i aktywnością. Czasem wyprzedzała pewne działania banku i musieliśmy ją trochę hamować, żeby postępować zgodnie  z obowiązującymi procedurami bankowymi. Udało jej się z powodzeniem równolegle szukać lokalu, pracowników, porównywać oferty firm budowlanych na potrzeby aranżacji placówki, zakładać własną firmę i przygotowywać plan marketingowy dla swojego nowego oddziału. Wulkan przedsiębiorczości i świetna organizacja pracy – mówi Tomasz Pawłowski.
 
Droga do własnego banku

Droga do własnej placówki w rodzinnym mieście wiodła przez… Warszawę. To tu odbył się finał konkursu, w którym zmierzyło się 5 finalistów gotowych do podboju rynku bankowego. Ania okazała się najlepsza – została wybrana przez profesjonalną kapitułę składającą się z profesorów akademickich SGH i UE we Wrocławiu, dziennikarzy ekonomicznych i przedstawicieli organizatorów. Jury nie onieśmieliło Ani, która świetnie poradziła sobie z pytaniami dotyczącymi różnych aspektów zarządzania placówką. Moment wręczenia statuetki i symbolicznego klucza do własnej placówki był transmitowany przez telewizję. Ania z dnia na dzień stała się zajętą businesswoman załatwiającą sprawy związane z wynajmem lokalu i udzielającą wywiadów na temat wygranej. Konkursowe sito zdało swój egzamin i wybraliśmy świetną osobę do realizacji zadania, jakim jest prowadzenie placówki bankowej – z perspektywy czasu podsumowuje decyzję kapituły Tomasz Pawłowski.

Ania jest dziś dumna ze swojej placówki: Otworzenie własnego oddziału banku jest sporym wyzwaniem, ale sądzę, że warto. Czy się nie pomyliłam, będę potrafiła ocenić dopiero za kilka miesięcy. Na razie cieszę się z finalizacji otwarcia i już planuję kolejne działania.  

Konkurs “Wygraj eurobank”

Wygrany przez Anię konkurs to tylko jedna z wielu aktywności eurobanku mających na celu wspieranie młodej przedsiębiorczości. eurobank konsekwentnie stawia na młode, przedsiębiorcze osoby, inspirując je do rozwoju oraz odważnego realizowania celów. Poza konkursem eurobank  od początku wspiera rozwój Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, dziś największej organizacji promującej młodą przedsiębiorczość w Europie. Ponadto eurobank promuje postawy przedsiębiorcze wśród młodych osób np. poprzez spotkania ze studentami na uczelniach. 

Sam konkurs „Wygraj eurobank!” ruszył 15 października 2008 r. Adresowany był  do przedsiębiorczych osób, które mają pomysł i energię, by podbijać rynek finansowy. Zadanie konkursowe polegało na symulacji prowadzenia placówki franczyzowej eurobanku w realnym, konkurencyjnym otoczeniu rynkowym. Prowadzący ją przedsiębiorca powinien liczyć się  ze wszystkimi lokalnymi wyzwaniami. W ich pokonaniu pomaga mu duże wsparcie ze strony centrali banku – znana marka, dostępność pełnego portfolio produktów, promocja etc.

Organizatorzy

Organizatorem konkursu jest eurobank. Od momentu powstania we wrześniu 2003 r., eurobank nieustannie wdraża w życie idee swojego twórcy, Mariusza Łukasiewicza (1960-2004). Przełamując schematy w myśleniu o usługach bankowych, udowadnia, że w biznesie kluczowa jest kreatywność, odwaga i innowacja. eurobank chce także kreować biznesową rzeczywistość. Od początku swego istnienia jest partnerem fundacji promującej młodą przedsiębiorczość: AIP (obecnie jako główny mecenas), a wcześniej Studenckiego Forum BCC. Wspierał je w realizacji ich największych kampanii, m.in. programu Twoja Wizja Rozwoju Przedsiębiorczości, Konkursu na Biznesplany czy Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości. Wśród autorskich inicjatyw eurobanku również znajdują się programy promujące innowacje gospodarcze – jak szeroka kampania na rzecz polskiej kandydatury Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii pod hasłem www.napiszmydoeuropy.pl. Bank jest laureatem wielu nagród – w 2009 roku został wyróżniony tytułem strategicznego partnera Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz nagrodą Orła Rzeczpospolitej w kategorii usług finansowych.
 

Partnerem w realizacji konkursu są Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości – obecnie największa w Polsce organizacja promująca przedsiębiorczość wśród młodych ludzi. Od początku istnienia fundacji w ramach AIP rozpoczęło działalność ponad 2500 firm. AIP przeprowadziły setki szkoleń, konsultacji, udzieliły wsparcia merytorycznego i grantów kilku tysiącom osób planujących start własnego biznesu.

Źródło: Euro Bank