Obecnie co piąty Polak ma w kieszeni smartfona, a blisko co trzeci klient banku używa go do korzystania z rachunku. Połowę osób logujących się do banku z komórki stanowią klienci mBanku, którzy do tego celu najczęściej wykorzystują aplikację na system Android. Pobrało ją już 100 tys. osób.
Według różnych szacunków rynkowych, w posiadaniu Polaków znajduje się już nawet 7 milionów smartfonów. Zdecydowana większość z nich wyposażona jest w system Android, firmowany przez Google, podczas gdy posiadaczy iPhone’a czy iPada jest w Polsce ok. 400 tys.
Popularność Androida jako systemu operacyjnego wśród polskich użytkowników smartfonów nie jest więc niespodzianką. Według rankingu Gemius Traffic, liczba odsłon najpopularniejszych witryn za pośrednictwem tego systemu systematycznie wzrasta i obecnie jest blisko dwukrotnie wyższa, niż ta generowana przez użytkowników systemu iOS (ponad 60 mln odsłon Androida vs. 30 mln odsłon iOS w okresie 11-17 czerwca br.).
Podobne tendencje można zaobserwować wśród klientów mBanku, dzięki czemu aplikacja mBanku jest najczęściej pobieraną aplikacją finansową w polskim Google Play. Łącznie z aplikacji mobilnych banku korzysta już 150 tys. osób. Do mBanku w komórce loguje się 50 tys. użytkowników iPhone’ów i iPadów, a z aplikacji przeznaczonej na Androida korzysta obecnie 100 tys. osób.
– W przypadku aplikacji mobilnych kluczowe znaczenie ma nie tylko to, ilu klientów ich używa, ale także sposób, w jaki z nich korzystają, ponieważ wyznacza on kierunek dalszych modyfikacji w ramach tego kanału dostępu. – tłumaczy Rafał Borkowski, dyrektor departamentu promocji ds. klientów dojrzałych i studentów w mBanku – Obecnie aplikacja w telefonie nie służy wyłącznie do sprawdzenia salda rachunku. Jak wynika z badań (Fiserv, Consumer Trends Survey 2011), na zachodnich rynkach rokrocznie średnio o ok. 10 proc. zmniejsza się liczba osób wyłącznie sprawdzających stan rachunku w telefonie, podczas gdy o ok. 13 proc. rośnie grupa osób przelewających pieniądze czy opłacających rachunki przez komórkę. Dostrzegając ten trend, w mBanku umożliwiliśmy klientom zrealizowanie dowolnego przelewu za pośrednictwem telefonu. – dodaje Borkowski.
Źródło: mBank