Kiedy w ubiegłym roku słowo „kryzys” było odmieniane w branży przez wszystkie przypadki, sieć biur nieruchomości Metrohouse zwiększyła dwukrotnie liczbę swoich oddziałów. Obecnie, nie licząc biur w organizacji, spółka skupia 20 zespołów doradców.
Jeszcze kilka lat temu agencja Metrohouse istniała tylko w projektach kreślonych przez późniejszego założyciela, a obecnie prezesa zarządu spółki, Mariusza Kanię. Wizja powołania do życia agencji nieruchomości, która będzie rozwijać się głównie w oparciu o franczyzę była traktowana jako kolejny pomysł, który nie ma szans na powodzenie. Zaangażowanie w projekt i entuzjazm tworzenia nowej znaczącej marki na rynku podchwycili inwestorzy. Od 2008 r. mniejszościowych akcjonariuszem spółki jest BZ WBK Inwestycje sp. z o.o., która wchodzi w skład Grupy Banku Zachodniego WBK. Dziś Metrohouse to 20 zespołów, ponad 250 brokerów i doradców nieruchomości i lokalizacje w siedmiu miastach. Już w trzecim roku działalności, Metrohouse znalazło się na drugim miejscu w rankingu biur nieruchomości opracowanym przez miesięcznik C.H.Beck Nieruchomości.
2009 r. był najlepszym pod względem obrotów od początku istnienia spółki. Ten sukces jest w znacznym stopniu efektem rozwoju sieci franczyzowej. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy powołano do życia sześć nowych biur franczyzowych (Olsztyn, Kartuzy, Iława i trzy biura w Warszawie). Dobra passa to również następstwo kreatywnego podejścia do tradycyjnego modelu usług pośrednictwa.
– Postawiliśmy sobie za cel pozyskanie z rynku potencjalnych nabywców nieruchomości, którzy do tej pory nie mieli zaufania do pośredników. Dążymy do tego, aby przekonali się, że można świadczyć także ten rodzaj usług na wysokim poziomie. Zachętą do korzystania z naszych usług stała się akcja „Kupujący Nie Płaci Prowizji”, która jest naszą wizytówką i dzięki swojej popularności trwa nieprzerwanie do dziś, mówi Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse. – W ubiegłym roku dużo miejsca poświęciliśmy też aspektom wynajmu mieszkań. Dla właścicieli mieszkań do wynajmu przygotowaliśmy specjalną ofertę w ramach akcji „Bezpieczny Wynajem”. Sprawdzając potencjalnego najemcę i ubezpieczając przedmiot najmu czynimy transakcję bezpieczniejszą. Nikt do tej pory nie zwrócił uwagi na potrzebę należytego zabezpieczenia wynajmującego, dodaje Kania.
Kolejną inicjatywą Metrohouse było powołanie Departamentu Finalizacji Transakcji (www.kupujesam.pl), który świadczy usługi dla klientów, którzy samodzielnie znalazły nieruchomość do zakupu i potrzebują profesjonalnego wsparcia przy przeprowadzeniu transakcji.
– Obecnie trwa rekrutacja doradców do nowych oddziałów własnych i franczyzowych w Warszawie i we Wrocławiu. Po otwarciu nowych placówek, liczba agentów Metrohouse przekroczy już wkrótce 300 osób. Jednocześnie trwają pracę nad nową witryną internetową firmy. Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom, strona stanie się jedną z najbardziej rozbudowanych platform agencji nieruchomości na świecie. Już dziś jesteśmy najchętniej wybieraną stroną wśród polskich biur nieruchomości, wyprzedzając w rankingach nie tylko wszystkie agencje nieruchomości w Polsce, ale również wiele portali nieruchomości. Nasze ambicje są jednak dużo większe, podsumowuje Mariusz Kania.
W skład grupy Metrohouse wchodzi również dział kredytowy Metrofinance, który w ubiegłym roku pośredniczył w uzyskaniu finansowania nieruchomości na łączną kwotę 85 milionów złotych. – Usługi doradców kredytowych stanowią naturalne uzupełnienie usług pośrednictwa. Każdy klient Metrohouse, i nie tylko, bez żadnych dodatkowych kosztów może umówić się z naszymi analitykami, którzy pomogą mu wybrać najkorzystniejszą ofertę na rynku, mówi Piotr Filip, dyrektor Metrofinance.
W pierwszym półroczu 2010 r. planuje się uruchomienie następnych placówek franczyzowych, w tym m.in. trzech biur w Warszawie.
Źródło: Metrohouse