PKO Bank Polski od lat intensywnie rozwija swoją ofertę dla młodych klientów, oferując im nowoczesną bankowość z wielokanałowym i niezawodnym dostępem, innowacyjne rozwiązania, bezpieczeństwo, ale także szeroki kontekst edukacyjny. Dzięki tym działaniom Bank prowadzi dzisiaj ponad 1,1 mln kont dla osób do 26. roku życia, a klienci z tej grupy wiekowej otwierają nowe konto w PKO co 20 sekund.
PKO Bank Polski obsługuje najwięcej na rynku klientów ogółem (9,2 mln), w tym najwięcej klientów indywidualnych – ponad 8,7 mln. 2016 rok Bank zakończył imponującym 230-tysięcznym przyrostem rok do roku liczby prowadzonych rachunków dla klientów indywidualnych. Coraz więcej z nich to osoby młode do 26. roku życia, które zaczynają swoją przygodę z bankowością właśnie z PKO Bankiem Polskim. Większość zostaje z Bankiem, korzystając z możliwość przekształcenia konta w kolejne z oferty, dedykowane odpowiedniej grupie wiekowej.
– PKO Bank Polski notuje jeden z najefektywniejszych wzrostów organicznych na rynku jeśli chodzi o liczbę prowadzonych rachunków. Co dla nas bardzo istotne, ponad połowę nowych RORów otwieramy dla osób młodych poniżej 26. roku życia, a więc tych, dla których dostęp do nowoczesnych form bankowania jest szczególnie ważny. Właśnie to odnajdują w PKO Banku Polskim, w którym w ostatnich latach wykonaliśmy gigantyczną pracę nad ofertą i wizerunkiem – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
Bank regularnie przygotowuje atrakcyjne promocje skierowane do młodych klientów. W ostatnim czasie przeprowadził cieszącą się ogromną popularnością promocję Konta dla Młodych wraz z kampanią pod hasłem „Miłość Mamy za zero”, w ramach której za założenie konta i wykonanie co najmniej jednej płatności kartą w promocyjnym okresie można było otrzymać pakiet biletów do kina.
Oferta PKO Banku Polskiego dedykowana osobom młodym to w szczególności zróżnicowana, nowoczesna i konkurencyjna oferta kont osobistych dla osób młodych, w tym Szkolne Kasy Oszczędności (SKO) dla uczniów szkół podstawowych, oferta PKO Junior ze specjalnym kontem dla dziecka, serwisem bankowości internetowej, aplikacją mobilną i kartami płatniczymi, PKO Konto Pierwsze dla młodzieży w wieku 13-18 lat oraz PKO Konto dla Młodych dla osób do 26 roku życia. Dodatkowo osoby, które ukończyły 13 lat mogą korzystać z innowacyjnej i najpopularniejszej na rynku aplikacji mobilnej IKO, w tym płatności zbliżeniowych HCE rozszerzonych w ostatnich tygodniach o karty Mastercard – a te w ofercie PKO powiązane są głównie z ofertą dla młodych.
PKO Bank Polski jest jedną z nielicznych instytucji w kraju, prowadzących konsekwentną edukację finansową w oparciu o kompleksowe i innowacyjne produkty bankowe. Szeroko zakrojona edukacja Banku kierowana jest do różnych grup klientów, w tym także do młodych. Głównym jej celem jest ograniczenie wykluczenia finansowego, budowanie świadomości konsumenckiej, a także działania w zakresie cyberbezpieczeństwa. Źródłem informacji, porad i eksperckich treści, nie tylko na tematy finansowe, jest ogólnodostępny portal edukacyjno-poradnikowy Bankomania oraz przygotowane na wzór Wikipedii kompendium haseł ekonomicznych – Bankowiki. Co kwartał do klientów trafia magazyn „Bankomania” oraz poradnik ekonomiczny dla najmłodszych „Brawo Bank”. Są one dostępne także w wersji mobilnej – na tablety i smartfony, a od ubiegłego roku również w technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (AR).