Umowę o konto w Santander Bank Polska można podpisać przy pomoc tabletu biometrycznego. Obecnie usługa dostępna jest w 20 największych miastach w Polsce, ale jej dostępność systematycznie rośnie. Usługa eKurier realizowana jest z InPost.
Klienci, którzy chcą zdalnie otworzyć konto w Santander Bank Polska mogą teraz podpisać umowę rysikiem na tablecie podczas wizyty kuriera. Alternatywnie, mogą potwierdzić tożsamość podczas wideo rozmowy z doradcą, robiąc zdjęcie lub przelew z innego banku.
Program pilotażowy w Warszawie rozpoczął się pod koniec marca, a w kwietniu usługę udostępniono także w Poznaniu. Teraz do Warszawy i Poznania dołączą m.in.: Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Rzeszów, Wrocław, Szczecin i Zielona Góra. Pełna lista miast, w których klienci mogą podpisać umowę w usłudze eKurier dostępna na https://www.santander.pl/_fileserver/item/1508970
4 godziny – to rekordowy czas, w którym klient otworzył konto w Santander Bank Polska za pomocą nowej usługi. Wniosek o konto można złożyć online, a potem wystarczy w obecności kuriera podpisać umowę na tablecie (wzór umowy klient dostaje e-mailem). Gdy klient poda kod do odszyfrowania dokumentów (otrzymuje go wcześniej SMS-em), umowa zostaje wyświetlona. Można ją przeczytać na tablecie, a następnie podpisać rysikiem. Dokument w formie cyfrowej trafia do banku, a klient otrzymuje podpisaną umowę e-mailem. Rozwiązanie jest nie tylko praktyczne ze względu na brak konieczności wizyty w oddziale, ale także ekologiczne – eliminuje konieczność druku dokumentów. Dodatkowo, przy podpisywaniu umowy, zapamiętywane są cechy biometryczne podpisu (np. szybkość, siła nacisku). Dzięki temu można jednoznacznie stwierdzić, czy podpis należy do osoby, która podpisała dokument.
– Usługi z wykorzystaniem biometrii zyskały na popularności na przestrzeni ostatnich lat. Trudno się dziwić, ponieważ bardzo usprawniają procesy, a także pozwalają na szybką i skuteczną weryfikację osoby podpisującej dokumenty. Takie rozwiązania stały się niezwykle przydatne zwłaszcza w czasie pandemii – zapewniają bezpieczeństwo i wygodę – mówi Sara Woźniak z Santander Bank Polska.
Przyszli klienci banku mają także inne możliwości potwierdzenia tożsamości podczas zakładania konta, na przykład poprzez wideo rozmowę z doradcą, zdjęcie dowodu i twarzy oraz przez przelew z konta w innym banku.
Źródło: Santander Bank Polska