W TUW bez przetargów

Te podmioty, które są członkami towarzystw ubezpieczeń wzajemnych, ustawa o działalności ubezpieczeniowej zwalnia z konieczności organizowania przetargów na ubezpieczyciela. Koszt przystąpienia do TUW (wykupienia udziałów) to na przykładzie Pocztowego ok. 250 zł. W obliczu wydanej ostatnio przez Urząd Zamówień Publicznych opinii, w myśl której częściej zaistnieje konieczność organizowania przetargów, wydaje się, że wielu klientów skorzysta z najprostszego rozwiązania i na dłużej zwiąże się z TUW.

W dzisiejszej Gazecie Prawnej pada pytanie czy takie postępowanie firm nie wzbudzi wobec nich zarzutów o wybieraniu najprostszego, a niekoniecznie najlepszego rozwiązania. W odpowiedzi na to, prezes TUW Pocztowe, Monika Skiba, przywołuje przykłady Poczty Polskiej, Orlenu czy KGHM, które dla obniżenia kosztów ubezpieczeń stworzyły nawet własne towarzystwa i nikt nie ma do nich o to pretensji.

„-Podobnym rozwiązaniem, ale znacznie tańszym i łatwiejszym w organizacji, jest np. utworzenie w ramach TUW tzw. związku wzajemności członkowskiej (ZWC). – mówi prezes Monika Skiba. „-Powołanie ZWC rekomendujemy podmiotom, które mają niską szkodowość” – dodaje.

Okazuje się bowiem, że w sytuacji wyższej szkodowości, może zaistnieć konieczność dopłaty. Prezes Skiba podkreśla jednak, że korzystanie z TUW mimo wszystko przysparza klientom finansowych korzyści.

W najbliższym czasie sprzedaż ubezpieczeń w TUW ma szansę wzrosnąć nie tylko dzięki wspomnianej opinii UZP, ale też wskutek rozszerzenia zakresu sprzedaży – Pocztowe stawia na sprzedaż swoich produktów w placówkach Poczty Polskiej.

Wywiad w dzisiejszym wydaniu Gazety Prawnej, Forsal.pl s. A9.

Sprawdź inne informacje z tej branży w dziale Ubezpieczenia Portalu Bankier.pl