Walmark podsumował rok 2004

Jednym z flagowych produktów, obok znanych już Marsjanek, w 2004 roku okazał się ArthroStop Plus, który mimo sporej konkurencji jest liderem na rynku preparatów wzmacniających stawy. Z analiz danych IMS Health za 2004 rok wynika, iż preparaty Arthrostop osiągnęły 18 procent udziału wartościowego w rynku preparatów wzmacniających stawy. Preparat uplasował się dzięki temu na 59. pozycji wśród wszystkich produktów z sektora OTC. Do najlepiej sprzedających się preparatów należały także witaminy dla dzieci Marsjanki. Marsjanki osiągnęły 16 procent wartościowego udziału w rynku witamin dla dzieci. Natomiast Prostenal – środek wspomagający utrzymanie prawidłowego stanu prostaty – ponad 8 procent udziału w rynku tego typu preparatów.

Według danych IMS Health za 2004 rok firma Walmark zwiększyła swój udział

w rynku witamin, minerałów i suplementów diety z 0,8 do 1,1 procent w ujęciu ilościowym oraz z 2,1 do 2,4 procent w ujęciu wartościowym. Taki wynik to duże osiągnięcie na niezwykle rozdrobnionym polskim rynku – większość firm nie przekracza bowiem 4% udziału. W ciągu 2004 roku Walmark zanotował aż 64-procentowy wzrost wartościowy w całym sektorze OTC oraz 11-procentowy wzrost w kategorii „Witaminy, minerały i suplementy żywnościowe”. Przedsiębiorstwo przesunęło się z 42. na 34. pozycję w rankingu producentów OTC w Polsce.

Wyniki sprzedaży Walmark za 2004 rok uważam za ogromny sukces – mówi prezes Walmark, p. Zbigniew Pytlik – Sądzę, że jest to zasługa przede wszystkim bardzo dobrych preparatów oraz zaangażowania naszych pracowników. Bardzo dobre przyjęcie przez konsumentów Arthrostop Plus, Prostenalu, Urinalu czy Marsjanek z kompleksem Imunactiv widać właśnie we wzroście ich sprzedaży. W ubiegłym roku postawiliśmy także na jakość serwisu dla hurtowni i aptek, tak by zapewnić wzrost dostępności naszych produktów dla kupujących. Te działania także przyniosły rezultaty. Przed nami kolejny rok pracy. Nasz plan strategiczny zakłada osiągnięcie wzrostu sprzedaży o 30 – 40 procent, zamierzamy więc po raz kolejny wyprzedzić wzrost całego rynku. Z pewnością pomoże nam w tym coraz większa świadomość społeczeństwa oraz znajomość problematyki przerostu prostaty, wzmocnienia stawów czy odporności organizmu.

Całościowe wyniki Grupy Walmark także pokazują dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa. Grupa Walmark w minionym roku 2004 osiągnęła obrót 3,3 mld koron czeskich, co daje 25% wzrost w stosunku do 2003 roku.

Spółka zamierza skupić się na segmencie suplementów diety i osiągnąć pozycję największego ich producenta w Europie Środkowej. Dlatego intensywnie przygotowywana jest akwizycja kilku interesujących spółek z branży oraz dalsza ekspansja zagraniczna. Już teraz oddziały firmy funkcjonują na rynku polskim, słowackim, rumuńskim, węgierskim, ukraińskim i litewskim a preparaty są eksportowane także do 10 innych krajów. Realizacja programu rozwojowego oddziału farmaceutycznego jest związana z nakładami finansowymi, które zdecydowano się uzyskać przez odsprzedaż części aktywów Dywizji Art. Spożywczych.