Zmiana layoutu, rebranding logotypu, nowe funkcjonalności, dodatkowe banki i platforma edukacyjna. Walutomat – najstarszy polski serwis wymiany walut online założony przez współtwórcę Allegro – wkracza w nową erę działania. Wybrani użytkownicy już go przetestowali.
Zmiana szaty graficznej z zielonej na głęboki kolor niebieski dostępnej już pod adresem www.nowy.walutomat.pl wynika ze zdefiniowania nowej tożsamości, którą nadano serwisowi. – Kolor niebieski symbolizuje dynamizm i kreatywność. To także kolor przyjaźni. Właśnie te wartości są kluczowymi elementami marki Walutomat. Serwis kierujemy do świadomych, nowoczesnych użytkowników, często korzystających z narzędzi e-commerce – wyjaśnia Tomasz Górski, Dyrektor Marketingu serwisu Walutomat. W ten sposób spółka Currency One, operator platformy dokonała wyraźnego rozdzielenia swoich dwóch marek – e-kantor Internetowykantor.pl pozostanie utrzymany w zieleni. Pod główną domeną nowy serwis udostępniony zostanie we wrześniu.
Nowa technologia
Oprócz kolorystyki zmiany objęły także funkcjonalności serwisu. Od 2009 r., kiedy zbudowano platformę, zmieniły się standardy, dlatego konieczne było przepisanie serwisu w nowej technologii oraz dopracowanie użyteczności serwisu tak, aby transakcja przebiegała bezproblemowo i wygodnie. Duży nacisk położony został dodatkowo na wzmocnienie kwestii bezpieczeństwa i poszerzenie oferty współpracujących z serwisem banków. – System nowego Walutomatu został tak skonstruowany, aby po testach wprowadzenia nowego banku, móc szybko przyłączać kolejne podmioty. Pierwszy bank, który został ostatnio udostępniony klientom, to ING – opowiada Tomasz Górski. Dalsze prace skupione zostaną wokół rozwoju mobilnego dostępu do platformy. 15% wejść na www.walutomat.pl, także na część transakcyjną – to wizyty z tabletów i telefonów komórkowych. Dodatkowo zainteresowanie takimi rozwiązaniami mocno rozwija się.
Nowa odsłona serwisu została już przetestowana przez wybraną grupę klientów. Do dyspozycji oddano im zarówno wersję testowego dokonywania transakcji, jak i możliwość realnej wymiany. – Zebraliśmy wiele pozytywnych opinii, ale też sugestie, z których skorzystaliśmy. Poproszono nas np. o przywrócenie układu wybranych części ze względu na duże przyzwyczajenie użytkowników do wcześniejszego sposobu ich wyświetlania. Tak też zrobiliśmy – opowiada T. Górski.
Serwis planuje kontynuowanie zbierania opinii od użytkowników i aktywny dialog, którego efekty będą determinowały kierunki rozwoju platformy. – Walutomat powstał z potrzeby wymiany, z realnego problemu, z jakim zetknął się jego twórca. Wsłuchanie się w potrzeby użytkowników i odpowiadanie na nie, to najlepszy sposób na rozwój biznesu. Nie chcemy przekonywać użytkowników do tego, co jest dla nich dobre, ale pytać ich, czego oczekują –wyjaśnia Tomasz Górski.
Otwarta komunikacja
Serwis wymiany walut pomiędzy użytkownikami i firmami, jakim jest Walutomat, chce zgromadzić wokół platformy grupę świadomych konsumentów, którzy nie lubią tracić czasu na korzystanie z tradycyjnych, offlinowych rozwiązań i przepłacać. Wprowadzając szereg zmian, spółka potwierdziła kontynuowanie otwartej komunikacji z otoczeniem. – Nie ukrywamy, ile i na czym zarabiamy. Ujawniamy dane finansowe, chcemy być transparentni. Traktujemy naszych użytkowników jak partnerów biznesowych. To świadomi konsumenci. Wiemy, że rozumieją, że też zarabiamy i docenią naszą finansową otwartość. Nie jesteśmy bankiem, więc nie dostajemy z automatu wiarygodności, ale konsekwentnie od lat ją budujemy. Wierzę, że skutecznie, o czym świadczy ponad 116 tys. użytkowników, którzy korzystają z naszych usług oraz 100% pozytywnych opinii wystawionych po transakcjach w serwisie Opineo – mówi Tomasz Górski Dyrektor Marketingu serwisu Walutomat.
Edukacja
Kolejnym nowym elementem, na który postawiono, to edukacja. We wrześniu planowane jest uruchomienie platformy edukacyjnej, na której użytkownicy znajdą tutoriale, infografiki, wideo oraz demo, gdzie mogą spróbować przeprowadzić transakcję wymiany walut.
Zmiana serwisu www to tylko jeden z kroków, które mają na celu nadanie tożsamości marce Walutomat. Spółka rozpoczęła zmiany komunikacyjne w pozostałych kanałach m.in. w mediach społecznościowych. Zapowiada także kolejne mocne uderzenie, tym razem marketingowe. – Weszliśmy we współpracę z dużymi partnerami, m.in. z Allegro. Zrealizowaliśmy aukcję charytatywną i promocje skierowane do klientów Allegro – dodaje Tomasz Górski. – A jesienią odpalimy dużą kampanię wizerunkową– podsumowuje.
/ Walutomat.pl