PKO Bank Polski, we współpracy z miastem i Zarządem Transportu Miejskiego, od 25 marca wprowadza do oferty Warszawską Kartę Płatniczą. Z karty debetowej, na której można kodować imienne bilety długookresowe, mogą korzystać klienci Banku.
– PKO Bank Polski nieustająco zmienia swoją ofertę, poszukując dla klientów nowoczesnych rozwiązań. Konsekwentnie rozwijamy bankowość mobilną, czego efektem jest m.in. utworzenie Polskiego Standardu Płatności. Zmieniamy i rozwijamy bankowość elektroniczną tak, aby coraz więcej czynności klienci mogli dokonywać bez konieczności wizyty w oddziale. Przykładem jest również Warszawska Karta Płatnicza – połączenie karty do konta i miejskiej, którą od dziś oferujemy klientom – mówi Jacek Obłękowski, wiceprezes PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za obszar bankowości detalicznej.
– Stawiamy na prostotę i wygodę użytkowania. Rozszerzenie funkcjonalności karty płatniczej i możliwość kodowania na niej imiennych biletów długookresowych znacznie usprawni korzystanie z komunikacji miejskiej. Pasażerowie i klienci banku już nie będą musieli nosić ze sobą dwóch kart – od 25 marca wystarczy im tylko jedna. Ponadto część osób, które skorzystają z tej oferty będzie mogło liczyć na zwrot kosztów zakupu jednego biletu okresowego – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Kartę może otrzymać każdy, kto otworzy lub ma już konto osobiste w PKO. Może też trafić do osoby wskazanej przez posiadacza konta, która ukończyła 13 lat. Za wydanie karty Bank nie pobiera opłat. Opłaty miesięczne lub roczne oraz warunki zwolnienia z nich pozostają takie same, jak dla standardowych kart.
Podczas wgrywania na kartę biletu komunikacji miejskiej w biletomacie będzie można jednocześnie za niego zapłacić. Przy użyciu jednego plastiku z wgranym biletem możemy podróżować komunikacją miejską w Warszawie, płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych w kraju i zagranicą, w tym również zbliżeniowo oraz w internecie, a jeśli poruszamy się samochodem – zapłacić za parkowanie w parkometrach z logo Visa.
Pierwsze 50 tys. osób, których karty zostaną wydane od 1 kwietnia do 30 września br., będzie mogło otrzymać zwrot kosztów jednego biletu okresowego. Zwrot będzie następował w równych częściach przez kolejne 12 miesięcy, pod warunkiem że:
– bilet zostanie wgrany w ciągu 30 dni od wydania karty,
– posiadacz karty przez 12 miesięcy będzie opłacał nią zakupy za minimum 300 zł miesięcznie, a młody klient (właściciel PKO Konta Pierwszego oraz Superkonta Graffiti) będzie wykonywał co najmniej jedną transakcję bezgotówkową kartą na dowolną kwotę w miesiącu.
Na karcie będzie można zakodować imienne bilety długookresowe 30- i 90-dniowe, normalne i ulgowe, ważne w pierwszej, drugiej lub pierwszej i drugiej strefie biletowej. Obecnie bilety długookresowe można kupić i zakodować w ponad 3,3 tys. punktów na terenie Warszawy (biletomatach stacjonarnych, automatach biletowych w autobusach MZA, Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, urzędach pocztowych i kioskach).
Wnioski o Kartę są przyjmowane w każdym oddziale Banku. Na Warszawskiej Karcie Płatniczej, tak samo jak na warszawskiej karcie miejskiej, zostanie umieszczone zdjęcie właściciela. Klient, składając wniosek, może dostarczyć własne zdjęcie w wersji papierowej lub umówić się na przesłanie wersji elektronicznej. W wybranych placówkach w Warszawie będzie możliwość zrobienia fotografii na miejscu: w oddziale przy ul. Sienkiewicza 12/14; przy ul. Marszałkowskiej 100/102; przy ul. Puławskiej 15 i na pl. Bankowym 2.
Warszawa jest pierwszym miastem, w którym bank wprowadził takie rozwiązanie. Nie jest to natomiast pierwszy projekt realizowany przez Bank wspólnie z władzami samorządowymi. We Wrocławiu, Szczecinie i Stargardzie Szczecińskim w centrach obsługi mieszkańców działa obecnie pięć opłatomatów. Są to urządzenia samoobsługowe, dzięki którym mieszkańcy mogą dokonać płatności na rzecz miasta, używając karty płatniczej czy IKO, czyli mobilnej aplikacji PKO Banku Polskiego.