Warta integruje system sprzedażowy z CEPiK

Warta zakończyła integrację z systemem informatycznym CEPiK i jako pierwsza na rynku ubezpieczeniowym umożliwia wykorzystanie tego rozwiązania agentom. Obecnie większość niezbędnych informacji dotyczących pojazdu i właściciela pobieranych jest bezpośrednio z centralnej bazy danych, co dodatkowo ogranicza możliwość popełnienia błędu przy wprowadzaniu danych do sytemu.

fot. Shutterstock

Dostęp do bazy CEPiK jest obecnie wykorzystywany w systemie sprzedażowym Warty, która jako pierwsza na rynku udostępniła to rozwiązanie swoim agentom. Działa ono także w procesie sprzedaży on-line.

– Rozwój systemu taryfikacji jest dla nas jednym ze strategicznych projektów, który już od kilku lat pozwala nam oferować składki za ubezpieczenie dopasowane do naszych klientów. Do tego procesu wykorzystujemy innowacyjne narzędzia technologiczne pozwalające nam szybko i trafnie przygotować w pełni zindywidualizowaną cenę w oparciu o kilkaset parametrów – mówi Jarosław Niemirowski, wiceprezes Warty odpowiedzialny za majątkowe ubezpieczenia dla klienta indywidualnego i dodaje: Obecnie, dzięki integracji z CEPiK, wystarczy wprowadzenie do naszego systemu numeru PESEL właściciela pojazdu oraz numeru rejestracyjnego, a formularz wypełni się automatycznie. Takie rozwiązanie istotnie skraca cały proces zarówno z punktu widzenia klienta, jak również agenta – ich zadaniem jest obecnie jedynie sprawdzenie czy wszystkie informacje zgadzają się ze stanem faktycznym.

Warta od kilku lat systematycznie inwestuje w innowacyjne rozwiązania technologiczne wspierające pracowników firmy w jakościowej obsłudze klienta oraz mające za zadane automatyzować procesy. Jednym z tych wdrożeń są narzędzia Big Data czy Machine Learning, które firma wprowadziła m.in. w ubezpieczeniach komunikacyjnych, gdzie obecnie Warta wykorzystuje analizę danych do wyceny polisy.

Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców to system informatyczny obejmujący centralną bazę danych zawierającą dane i informacje o drogowych pojazdach mechanicznych, ich właścicielach i posiadaczach, a także osobach posiadających wymagane uprawnienia do kierowania pojazdami. Głównym zadaniem centralnej ewidencji jest zabezpieczenie w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz bezpieczeństwa pojazdów i ich właścicieli. Cele te realizuje się poprzez ograniczenie i eliminacje kradzieży pojazdów, dokumentów oraz różnego rodzaju oszustw celnych czy ubezpieczeniowych (wyłudzenie).

Źródło: Warta