„Warto być za” – 1,5 mln PLN dla organizacji pozarządowych

Celem kampanii jest aktywizacja i wsparcie organizacji pozarządowych w realizacji projektów adresowanych do najbardziej potrzebujących. W ramach kampanii zostanie zorganizowany konkurs, którego przedmiotem jest wyłonienie i realizacja łącznie 10 najlepszych projektów w czterech kategoriach, zgłoszonych przez organizacje pozarządowe, mających na celu długofalowe wsparcie osób wykluczonych społecznie z powodu ubóstwa.

Zwycięskie projekty otrzymają dofinansowanie w wysokości 90% ich wartości. Łącznie będzie to kwota 1,5 mln PLN.

Pośrednim zamierzeniem kampanii jest wzmocnienie procesu kształtowania się społeczeństwa obywatelskiego w Polsce poprzez aktywizowanie społeczności lokalnych.

Według danych GUS zasięg skrajnego ubóstwa w Polsce szacuje się na 13% populacji. Odsetek gospodarstw domowych, których poziom dochodów był niższy od subiektywnych granic ubóstwa, wyniósł w końcu 2005 roku 23%.

Partnerami kampanii są firmy KPMG i Pentor. Billboardy bezpłatnie udostępniła firma News Outdoor Poland. Współorganizatorem debaty eksperckiej będzie Tygodnik Wprost.