Według badań PBS Orange w czołówce sponsorów sportu w Polsce

Wraz z wprowadzeniem marki Orange we wrześniu ubiegłego roku, zmianie uległa także oficjalna nazwa piłkarskich rozgrywek ligowych w Polsce. Polacy szybko przyzwyczaili się do nazwy Orange Ekstraklasa. W chwili obecnej prawie jedna czwarta (23%) z nas, w sposób spontaniczny kojarzy Ekstraklasę właśnie z marką Orange, co jest niemal dwukrotnie wyższym wynikiem od wrześniowego rezultatu uzyskanego dla marki Idea (13%).

Bardzo wysoka spontaniczna znajomość sponsora Ekstraklasy występuje w grupie ludzi młodych w wieku 15-29 lat i wynosi 34%. Jeszcze wyższe są wskazania w grupie mężczyzn, gdzie znajomość ta sięga aż 40%.

Badania PBS pokazują także, że piłka nożna to ulubiony sport Polaków – dla prawie 60% z nas jest to najchętniej oglądana w telewizji dyscyplina – twierdzi tak około 80% mężczyzn i 40% kobiet.

Ocenie kibiców został poddany także magazyn telewizyjny Orange Ekstraklasa, pokazujący na antenie TVN24 oraz TVN najciekawsze fragmenty meczów Orange Ekstraklasy. W skali ocen od 1 do 7 (gdzie 1 to ocena zdecydowanie negatywna, a 7 zdecydowanie pozytywna) uzyskał średnią ocenę ogólną na wysokim poziomie 5,3. Najwyżej została oceniona oprawa studia (5,6), najniżej ilość i jakość publicystyki (5,0). Jako główną barierę w dostępie do magazynu badani wskazali porę nadawania programu. 78% pytanych uznało, że nadawany jest on zbyt późno.

W raporcie z badań pojawiają się również akcenty świadczące o rosnącym optymizmie i nadziei na poprawę kondycji polskiej piłki nożnej: 52% ocenia ja na lepszą niż przed rokiem, a 67% respondentów uważa, że nowo powołana spółka do organizacji piłkarskich rozgrywek ligowych w Polsce – Ekstraklasa S.A. będzie ją zarządzać lepiej lub zdecydowanie lepiej niż dotychczas PZPN.