Wideo w biurach prasowych netPR.pl

Nową funkcjonalnością biur prasowych jest możliwość publikowania informacji w postaci filmów wideo (video release), które udostępniane są poprzez zintegrowany ze stroną odtwarzacz wideo. Można podłączać je pod komunikaty prasowe, udostępniać w formie videocastów oraz w galeriach klipów wideo, tworzonych w sekcjach dodatkowych materiałów dla mediów.

Rosnąca popularność przekazu wideo jest wynikiem trendów w rozwoju komunikacji w Internecie i nic dziwnego, że budzi duże zainteresowanie wśród specjalistów zajmujących się komunikacją – mówi Marek Woźniak, prezes zarządu netPR.pl – Wiemy, że przekaz wideo to przyszłość komunikacji i chcemy, by nasi klienci mogli, bez ponoszenia wielkich kosztów, szybko, łatwo i skutecznie komunikować się, wykorzystując najnowocześniejsze technologie – dodaje.

Media i blogerzy mogą osadzać pliki wideo w swoich serwisach dzięki możliwości udostępniania kodów lub pobierać i hostować je bezpośrednio ze swoich zasobów informatycznych. W przypadku dużych wydawców przewidywana jest również dystrybucja materiałów wideo na poziomie baz danych bezpośrednio do ich systemów redakcyjnych.

Najważniejszym atutem rozwiązania jest jego przyjazność dla nadawców i odbiorców informacji. System biura prasowego zdejmuje z komunikatorów w firmach i instytucjach wiele kwestii technicznych związanych z udostępnianiem materiałów wideo. Konwertuje większość popularnych formatów wideo (.avi, .wmf, .mpeg1, .mpeg2, .mp4) do formatu wideo odtwarzacza.

Atutem udostępnionego systemu jest również łatwość obsługi, bazująca na metodologii „przeciągnij i upuść”. Pliki publikuje się, przeciągając je myszką z komputera do biura prasowego, zdefiniowanego jako katalog sieciowy. Zarządzanie plikami wewnątrz systemu odbywa się również poprzez intuicyjne i przyjazne dla użytkowników przeciąganie i upuszczanie.

System umożliwia też hostowanie plików wideo poza serwisem biura prasowego, pozwalając w prosty sposób wykorzystywać filmy na innych stronach serwisów korporacyjnych.

Infrastruktura naszej platformy technologicznej jest przygotowana na zwiększone zapotrzebowanie na ruch wygenerowany przekazami wideo naszych klientów. Mamy jednak świadomość, że potrzeby będą szybko rosnąć i dlatego już teraz pracujemy nad projektem, który pozwoli nam im sprostać – mówi Mirosław Hankus, dyrektor ds. technologii i członek zarządu netPR.pl.

Badania sieci wskazują na duży potencjał wideo online jako medium informacyjnego. Według serwisu emarketer.com, 61% Amerykanów oglądających wideo w sieci najczęściej szuka newsów i materiałów dotyczących ostatnich wydarzeń. Informacje uzupełnione przekazem wideo są nie tylko bardziej popularne, ale też bardziej atrakcyjne dla internautów i bardziej skuteczne.

Nie chodzi o to, by na stronach internetowych umieszczano jedynie spoty reklamowe czy filmy korporacyjne. Chcemy, aby nasi klienci mogli w większym stopniu tworzyć własne materiały informacyjne, które umożliwią użytkownikom obejrzenie tego, o czym mogli dotąd jedynie przeczytać w informacjach prasowych – podsumowuje Marek Woźniak.

Barierą może być produkcja informacji wideo do Internetu, choć nie wynika to z barier technicznych. Film wideo można dziś nakręcić telefonem komórkowym i z poziomu tego samego telefonu opublikować go w Internecie. Ta metodologia może być jednak trudna do zastosowania w filmach służących komunikacji korporacyjnej, które ze względów wizerunkowych będą musiały odznaczać się wyższymi standardami jakościowymi.

Dlatego netPR.pl przygotowuje się do uruchomienia studia specjalizującego się w produkcji krótkich filmów do Internetu – informacji wideo (video release) i prezentacji firmowych. Pierwsze przykłady realizacji to video release dla Gazety.pl oraz filmy z wypowiedziami specjalistów od komunikacji na temat wykorzystania wideo w komunikacji korporacyjnej.

Filmy prezentujemy jako załączniki do tej wiadomości oraz w sekcji dodatkowych materiałów dla mediów – http://dlaprasy.netpr.pl/PressOffice/PressKit.14.po#

Produkcja wideo informacji prasowej Gazety.pl jest dostępna w biurze prasowym Gazeta.pl pod adresem: http://press.gazeta.pl/PressOffice/PressRelease.106741.po

W ostatnich tygodniach w technologie wideo wyposażone zostały serwisy prasowe firm: Ericsson – http://media.ericsson.pl , Netia – http://media.netia.pl , Grupy EuroRSCG – http://media.eurorscgpoland.pl, Gazety.pl – http://press.gazeta.pl . Kolejnych kilka serwisów jest w trakcie wdrażania.