Więcej w standardzie, czyli nowe cargo w Hestii

Ergo Hestia od początku swojej działalności oferuje klientom ubezpieczenie ładunków transportowanych w kraju i poza jego granicami. Doświadczenia ostatnich lat, zebrane przez pracowników terenowych przedstawicielstw ubezpieczyciela oraz ekspertów zajmujących się ubezpieczeniami gospodarczymi w centrali Ergo Hestii, doprowadziły do opracowania istotnych zmian dotyczących zarówno formuły samej umowy ubezpieczenia, jak likwidacji szkód.

Już w zakresie podstawowym nowe ubezpieczenie cargo Ergo Hestii posiada wyjątkowo szeroki zakres. Wprowadzono do niego trzy dodatkowe ryzyka: kradzieży w następstwie wypadku środka transportu, upadku obiektu zewnętrznego na środek transportu oraz trzęsienia ziemi.

Kolejną nowością jest włączenie do zakresu ubezpieczenia kosztów, jakie klient musi ponieść w związku z uprzątnięciem pozostałości po szkodzie oraz utylizacją ładunku nienadającego się do jakiegokolwiek wykorzystania i z tego powodu uznanego za stratę całkowitą. Według nowych zapisów ubezpieczyciel pokryje te koszty w ramach odrębnego limitu stanowiącego pięć procent sumy ubezpieczenia określonej w polisie – osobno dla kosztu uprzątnięcia pozostałości po szkodzie, a osobno dla utylizacji.

Zmodyfikowane zapisy OWU Ubezpieczenia Rzeczy w Krajowym Przewozie Drogowym, Kolejowym, Lotniczym lub Śródlądowym Ergo Hestii zostały sformułowane bardziej precyzyjnie niż dotąd, między innymi w wyniku uzupełnienia treści o kilka szerokich i klarownych definicji ryzyk.

Efektem zmian dotyczących procedury likwidacji szkód jest natomiast ujednolicenie i doprecyzowanie procedur określających rozmiar szkody. Ubezpieczyciel zobowiązał się do wysłania do klienta w ciągu siedmiu dni od zgłoszenia szkody indywidualnego wykazu dokumentów, jakie będą niezbędne do przeprowadzenia likwidacji. Dzięki temu z treści OWU można było usunąć obowiązującą wcześniej standardową listę dokumentów. Zmiana ta pozwala na bardziej indywidualne podejście do każdego przypadku szkody.