Jak pokazują wyniki badania Digital Payments Study przeprowadzonego na zlecenie Visa, większość zapytanych Polaków (69%) korzystała już z płatności cyfrowych – portfeli elektronicznych, usług umożliwiających zapisanie danych karty w sklepie internetowym czy płatności mobilnych.
Spada również odsetek badanych, dla których barierą w dokonywaniu płatności cyfrowych jest obawa o ich bezpieczeństwo (z 63% w 2016 r. do 59% w tym roku). Ponad połowa konsumentów z tej grupy (53%) czułaby się bezpieczniej wiedząc, że dane wykorzystywane przy płatnościach nie zostaną ujawnione osobom nieuprawnionym.
W tym roku wdrożono w Polsce Visa Checkout – rozwiązanie ułatwiające płatności online z poziomu dowolnego urządzenia, również mobilnego. Rozwinęły się także płatności mobilne – od 2016 r. kilka polskich banków udostępniło użytkownikom kart Visa możliwość korzystania z aplikacji Android Pay. Wyniki badania pokazują równoległy wzrost wśród konsumentów poczucia, że płatności cyfrowe są dziś wygodniejsze niż przed rokiem – uważa tak niemal dwie trzecie badanych (62%).
W ramach badania Digital Payments Study zapytano również konsumentów o ich stosunek do udostępniania danych płatniczych stronom trzecim – aż 82% konsumentów ma przed tym obawy. Alternatywą dla udostępniania danych może być korzystanie z usług takich jak Visa Checkout, gdzie użytkownik zapisuje swoja kartę, następnie płaci za zakupy w sklepach online już tylko przy pomocy podania loginu i hasła do Visa Checkout. Dane karty nie są udostępniane sklepowi, w którym konsument dokonuje zakupów, a nad bezpieczeństwem transakcji czuwa wielopoziomowy system zabezpieczeń wykorzystujący m.in. usługę 3D-Secure.
Źródło: Visa