Wielka Brytania: EGG – telewizyjna jajecznica

Jak się okazuje technologia, z którą zachodnie banki wiązały wielkie nadzieje, nie odniosła sukcesu. Z dostępu poprzez ekran telewizora skorzystało od grudnia 2000 roku zaledwie 1,3 tys. z ponad 3,2 miliona klientów banku. Usługa EGG TV będzie dostępna jeszcze do 15 kwietnia tego roku.

Na przełomie lat 80- i 90-tych ubiegłego stulecia cyfrowa telewizja uważana była za jeden z najbardziej rozwojowych i przyszłościowych kanałów dostępu do bankowego konta. W czasie boomu internetowego amerykańskie i angielskie banki wydały setki tysięcy dolarów na rozwój i promocję tego projektu, jak się obecnie okazuje – bezskutecznie. Klienci wbrew przewidywaniom niechętnie korzystali z usług bankowych z kanapy przed telewizorem.

Użytkownicy EGGa mieli dostęp do konta poprzez popularną platformę Sky TV, używając do tego specjalnej klawiatury albo pilota telewizyjnego. Wszystkie informacje przekazywane pomiędzy bankiem a telewizorem były kodowane i przedstawiane w przystępnej, graficznej formie.

W Polsce z podobnej usługi mogą korzystać jedynie klienci Invest Banku. Według naszych informacji nie cieszy się jednak wielką popularnością.