Wielka Loteria Tyskiego z TEQUILA\Polska

Akcja „TYSKIE, Wszystko o piwie” rozpoczęła się 10 października i potrwa do końca grudnia 2005. Celem prowadzonych działań jest wzrost sprzedaży marki TYSKIE

w okresie promocji. Akcja ma również cel edukacyjny – opowiada o głównych gatunkach piwa na świecie. TEQUILA\Polska kieruje swoje działania do konsumentów piwa w Polsce.

„Tyskie jest od kilku lat liderem rynku. Od dłuższego czasu za sprawą reklamy, eventów, promocji, działań w gastronomii buduje kulturę piwną w Polsce. Tym razem Tyskie organizuje wielką promocję „Wszystko o piwie”, w której przekazuje nagrody związane z 4 różnymi kulturami piwnymi” – powiedział Tomasz Brycki Senior Brand Manager marki Tyskie.

Do tej pory żadnemu producentowi alkoholu nie udało się zdobyć pozwolenia na wykorzystanie loterii w działaniach reklamowych. Agencja TEQUILA\Polska nie ujawnia szczegółów, w jaki sposób udało się ten sukces osiągnąć.

„W ocenie konsumentów loteria jest najbardziej sprawiedliwą formą promocyjną.

Z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia wynika, że aż dla 52% konsumentów pijących piwo loteria jest najbardziej atrakcyjnym mechanizmem promocyjnym. Bardzo się cieszymy, że udało nam się wspólnie z klientem osiągnąć ten sukces! Pracujemy dla marki TYSKIE już od kilku lat, wspólnie realizując cele promocyjno – sprzedażowe. Mamy nadzieję, że i tym razem nasze wysiłki przyczynią się do sukcesu marki – powiedział Tomasz Grzybowski, Client Service Director agencji TEQUILA\Polska.

Akcja promocyjna obejmie sklepy w całej Polsce sprzedające piwo TYSKIE. Do wygrania w loterii jest 8 samochodów (VW PASSAT, FORD Mondeo, Skoda Superb, Citroen C5). Aby wziąć udział w losowaniu nagrody głównej w ramach ”Wielkiej loterii TYSKIEGO” konsumenci muszą wysłać na adres organizatora 8 kapsli lub zawleczek z promocyjnych puszek piwa TYSKIE. Dodatkowo pierwszych 300 000 osób, które wyślą zgłoszenia zostanie nagrodzonych szklankami przeznaczonymi do 4 najważniejszych gatunków piwa: Stout, Lager, Pilsner, Weissbier. Limitowana seria szklanek została specjalnie zaprojektowana zgodnie z kulturą piwną w danym kraju, z którego pochodzą poszczególne gatunki piwa. Również w ten sposób w loterii zostały dobrane samochody.

Na potrzeby akcji agencja TEQUILA\Polska przygotowała materiały POS będące wsparciem dla działań promocyjnych: plakaty, topery lodówkowe, grzebienie na skrzynki, owijki paletowe, kontretykiety promocyjne na butelkach oraz promocyjne puszki 0,5 l.

W projekt zaangażowane są również agencje DATA SOLUTIONS\ i SALES LINK\, pierwsza odpowiada za obsługę baz danych przy promocji oraz wysyłkę nagród, druga za dystrybucję nagród w marketach.

Akcja ma również wsparcie ATL-owe, przygotowaniem spotu zajęła się agencja DDB, za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Starcom.