Wiemy kto powinien zostać Prezesem Związku Firm Public Relations

W czwartek, 16 lutego 2012 roku zostanie wyłoniony nowy Prezes Związku Firm Public Relations. Jerzy Ciszewski, Prezes MSLGROUP Poland opisał cechy, umiejętności i dokonania jakie powinna posiadać osoba, która obejmie tę funkcję.

Jak zaznaczył na swoim blogu, jednym z najważniejszych obowiązków nowego Prezesa ZFPR, będzie wytyczanie szlaku i kierunku w jakim powinna poruszać się branża public relations w Polsce.

Według wielu obserwatorów najbliższe lata będą charakteryzowały się dalszym wzrostem zapotrzebowania na usługi z zakresu marketingu oraz szeroko pojętego public relations. Zarówno w kwestii podaży i popytu, nasza branża cały czas rośnie; powoli, ale systematycznie zwiększa się świadomość odbiorców naszych usług – podsumowuje Jerzy Ciszewski. Tym samym, przekłada się to na wzrastającą liczbę agencji PR oraz ciągłe poszerzanie asortymentu oferowanych rozwiązań w zakresie budowania relacji z otoczeniem – często bardziej konsultingowych niż tych, ściśle związanych z podstawowym media relations – zauważa Jerzy Ciszewski.

Zatem jakie cechy powinien posiadać Prezes Związku Firm Public Relations, organizacji której zadaniem jest budowanie profesjonalnego dialogu między branżą PR i mediami, krzewienie wysokich standardów etycznych w branży oraz podnoszenie świadomości potrzeby korzystania z profesjonalnych usług PR? Jerzy Ciszewski wskazuje przede wszystkim na atuty każdego dobrego lidera, a w tym m.in. silny charakter, wizjonerstwo w myśleniu i działaniu, szczerość oraz bardzo szerokie kompetencje i zdolności zarządcze.

Będą to z pewnością potrzebne cechy i umiejętności, szczególnie zważając na fakt, że przed nowym Prezesem niezwykle odpowiedzialne zadania. Jerzy Ciszewski enumeruje wśród nich: podejmowanie ciągłych i systematycznych działań związanych z rozwojem branży, w tym dbanie o jej wizerunek i reputację poprzez propagowanie etycznych zachowań. Z drugiej strony zwraca uwagę, że oprócz niezwykle wzniosłych celów jakie powinien realizować lider ZFPR, do jego obowiązków należeć będą również dbanie o interesy oraz odpowiedzialne zarządzanie wspólnymi środkami organizacji.

Źródło: Związek Firm Public Relations