Windykator z Getin Noble puka do drzwi właścicieli lokat

Zakładaliście Lokatę Optymalną w Open Finance? Spodziewajcie się zatem listu z działu windykacji Getin Noble… Temu bankowi najwyraźniej coś się pomyliło, bo to przecież ci, którzy wpłacili pieniądze na lokatę pożyczyli Getin Noble pieniądze, a nie odwrotnie.

Windykacja u właścicieli lokat

Jak informują zaniepokojeni klienci dział windykacji Getin Noble zaczął masowo wysyłać listy wszystkim, którzy zainwestowali w Lokatę Optymalną w Open Finance. Taki list wiele osób może przyprawić o dreszcze, ale całe szczęście nie ma się czego obawiać. Listy zawierają bowiem tabele opłat postępowania windykacyjnego Getin Noble. Wszystko wskazuje więc na to, że ludziom z działu windykacji najwyraźniej coś się pomyliło…

Działanie prewencyjne?

Chyba najbardziej zdumieni tym faktem muszą być jednak klienci Open Finance, którzy nie wiedzą, że ich doradca, u którego założyli lokatę, należy do tej samej grupy finansowej co Getin Noble. Prawdziwą ironią losu jest, że do tych wszystkich ludzi odzywa się dział windykacji, a przecież to oni lokując kapitał na lokacie pożyczyli bankowi pieniądze, a nie odwrotnie! Czy Getin Noble zamierza przeprosić swoich klientów za nieporozumienie? Czy też wysłanie listu to celowe „działanie prewencyjne”? Jeśli to ta druga możliwość, to jaki jest sens nękać właścicieli Lokat Optymalnych, którzy od banku nie pożyczyli nawet jednej złotówki?

Co na to bank?

Spytano o to rzecznika połączonego Getin Noble Banku. Przyznaje on, że listy z nową tabelą opłat za działania windykacyjne zostały wysłane do wszystkich właścicieli rachunków bankowych w Getin Noble. Jak się okazuje właścicielom Lokat Optymalnych bank musi założyć tzw. rachunki techniczne by ułatwić obsługę owych lokat. – Informacja została przesłana do klientów korzystających z usług jednej ze spółek z Grupy Getin Noble Bank:  Getin Banku, Noble Banku lub Open Finance – tłumaczy Wojciech Sury, rzecznik banku.

– W związku z tym tabelę otrzymali także klienci posiadający rachunki osobiste i lokaty. Zakładając bowiem lokatę klient w rzeczywistości otwiera także techniczny rachunek bankowy, na który przelewane są deponowane środki. Korespondencja w największej mierze dotyczy oczywiście kredytobiorców, jednak zgodnie z zasadami informowania o zmianach takie pismo powinniśmy przesyłać wszystkim Klientom, również tym depozytowym posiadającym rachunki techniczne. W związku z zasygnalizowanym przez Państwa faktem, zadbamy o to aby nasi pracownicy, w tym konsultanci infolinii udzielali Klientom mającym wątpliwości informacji i wyjaśnień dotyczących charakteru przesłanej  korespondencji – zapewnił nas rzecznik.

Zdziwienie klientów

Czy taka „nadgorliwość” banku jest wskazana? Przecież nie każdy właściciel Lokaty Optymalnej może sobie zdawać sprawę, że tak naprawdę założył ją w banku Getin Noble. Doprawdy ciężko nam zrozumieć po co informować właścicieli lokat o zmianach taryf za windykację. Przecież to oni pożyczyli bankowi pieniądze, a nie odwrotnie. Również na forach internetowych, właściciele Lokat Optymalnych nie kryją swojego zdzwienia i trudno mówić by byli zadowoleni otrzymaniem listu od działu windykacji.

Źródło: AlertFinansowy.pl