Wirtualna Polska: konkurujemy z Onetem

Liczba użytkowników portalu Wirtualna Polska (real users) od miesięcy utrzymuje się na poziomie przekraczającym 6 milionów, w sierpniu 2005 r. wyniosła 6,07 miliona (Onet.pl: 7,01 miliona, Interia.pl: 4,81 miliona). W maju liczba real users wynosiła odpowiednio:

WP – 6,4 miliona, Onet.pl – 7,26 miliona, Interia.pl – 5,04 miliona.

WP: naszym konkurentem jest Onet

„Naszym głównym konkurentem wciąż pozostaje Onet – mówi Tomasz Woźniak, Dyrektor Programowy portalu Wirtualna Polska – Przewaga Onetu nad WP w okresie styczeń-sierpień 2005 wynosi średnio 13% i ulega nieustannym wahaniom – dodaje Woźniak. Nasze podstawowe wskaźniki portalowe – odsłony i liczba użytkowników – od miesięcy utrzymują tendencję wzrostową. Wszystko wskazuje na to, że październik będzie miesiącem rekordowym. Liczba odsłon stron Wirtualnej Polski to prawie dwukrotność odsłon Interii i od roku nie widać znaczącej zmiany w tym porównaniu. Jeżeli chodzi o liczbę użytkowników (real users), to przewaga Wirtualnej Polski nad Interią utrzymuje się od dłuższego czasu na bardzo podobnym poziomie – 26%. Różnicę tę notujemy zarówno w zeszłym roku, w I oraz II kwartale roku 2005, jak też w tegorocznych lipcu i sierpniu. Tak więc tendencja „ścigania” WP przez Interię nie jest raczej zauważalna. – dodaje Tomasz Woźniak.

Internauci korzystają najchętniej z Poczty WP

Średnia liczba użytkowników (real users) serwisu Poczta WP była, w okresie październik 2004 – sierpień 2005, o ponad 50% większa, niż korzystających z serwisu pocztowego Interii. Poczta WP jest od miesięcy bezkonkurencyjna pod względem liczby odsłon. Tylko

w sierpniu 2005 r. (badanie Megapanel Gemius/PBI, sierpień 2005) odnotowała 245 milionów 788 tysięcy odsłon (Poczta Onet.pl – 216 milionów 830 tysięcy, Poczta Interia.pl – 127 milionów 847 tysięcy). Łączny czas spędzony w Poczcie WP przez użytkowników to aż 3,87 miliona godzin (o2.pl: 3,35 miliona, Onet.pl: 3,32 miliona, Interia.pl: 2,08 miliona). Liczba aktywnych użytkowników Poczty WP sięga 3.5 milionów.

Dzięki wprowadzonym we wrześniu zmianom w Poczcie – zwiększeniu skrzynki do 3GB

i dodaniu galerii zdjęć, Wirtualna Polska umocniła pozycję lidera na rynku usług pocztowych w Polsce. Od momentu uruchomienia nowej usługi średnia ilość zakładanych kont

w Poczcie WP wzrosła o 22%.

Wzrost przychodów z reklamy

Również na rynku reklamy internetowej Wirtualna Polska sukcesywnie wzmacnia swoją pozycję. Przychody WP z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej za okres styczeń-wrzesień 2005 zwiększyły się w stosunku do analogicznego okresu roku 2004 o około 100%. „Październik 2005 jest rekordowym miesiącem, a porównując ten miesiąc do analogicznego okresu w 2004, to przychody z reklamy zwiększyły się o 198%. Taki wynik cieszy nas ogromnie, ale niespecjalnie dziwi – we wrześniu 2005 wzrost przychodów w stosunku do analogicznego okresu 2004 wyniósł 132%. Oznacza to, że WP nieustannie wzmacnia swoją pozycję na rynku reklamy internetowej, choć – pamiętać trzeba – że rok 2005 był bodaj najtrudniejszym rokiem w dziejach istnienia firmy. Teraz, kiedy wyszliśmy już na prostą, prognozujemy, że w IV kwartale 2005 osiągniemy najprawdopodobniej 25% udziału w rynku reklamy.” – mówi Joanna Pawlak, Dyrektor Pionu Martketingu i Sprzedaży Wirtualnej

Polski.