Wirus w bankowości internetowej banku PKO BP

„- Potwierdzam, że dostaliśmy informacje o takim wirusie. Klienci naszego banku muszą pamiętać, że to oszustwo – wyjaśnia Marek Kłuciński, rzecznik prasowy PKO BP. Program uruchamia się przy próbie zalogowania na internetowe konto. Wyskakuje wówczas następujący komunikat: „Aby zweryfikować swoje logowanie należy podać następne dane z karty kodów jednorazowych”. Napisany jest bez użycia polskich znaków.” czytamy na portalu.

„To, że ktoś chce od nas wyłudzić poufne dane łatwo rozpoznać. Bank nigdy nie żąda podania kilku jednorazowych haseł jednocześnie. – Jeśli już, to wymagamy podania tylko jednego hasła i to tylko przy dokonywaniu transakcji, nigdy w momencie logowania się do serwisu iPKO – tłumaczy M. Kłuciński.” Informuje portal Strefa Biznesu.

Osoby logujące się do bankowości elektronicznej muszą zachować podstawowe kroki ostrożności, np. jeśli system zachowuje się inaczej niż zwykle i prosi o podanie haseł, które do tej pory nie były wymagane, należy zadzwonić na infolinię banku i zapytać, czy tak teraz przebiega logowanie i upewnić się, że wszystko jest w porządku.

Więcej na ten temat w artykule „Uwaga klienci banku PKO BP! W sieci pojawił się wirus, który żąda podania haseł”.