Wizerunek dzielnicy a sprzedaż mieszkań

Czy stołeczne dzielnice rozpoczną rywalizację wizerunkową by przyciągnąć przyszłych mieszkańców?

Najczęściej wybieraną przez kupujących mieszkania stołeczną dzielnicą jest Bemowo. Z 13 proc. udziałem zajmuje pierwszą pozycję w sprzedaży nowych mieszkań w mieście. Według obliczeń redNet Consulting sp. z o.o. dotyczących sprzedaży w ciągu ostatnich pięciu miesięcy na rynku pierwotnym,  drugie miejsce zajmuje Mokotów i Wilanów z 11 proc. udziałem. Na podium zmieściła się jeszcze Białołęka (9 proc.), a kolejne dzielnice to Wola, Praga-Południe, Bielany, Ursynów i Ursus.

Obraz dzielnicy
Walka o klienta trwa. Spowolnienie na rynku nieruchomości spowodowało, że inwestorzy we współpracy z włodarzami stołecznych dzielnic podejmują różne działania w celu przyciągnięcia nowych mieszkańców. Dlatego właśnie jesteśmy świadkami pierwszej akcji wizerunkowej mającej na celu wypromowanie jednej ze stołecznych dzielnic. Pokazanie transformacji Ursusa, który wciąż kojarzy się z fabryką traktorów. Pomysłodawcą kampanii jest jedna z firm deweloperskich budujących w szybko rozwijających się ursuskich Skoroszach, które położone są nieopodal głównej arterii miasta, Alei Jerozolimskich. Kampania wizerunkowa pojedynczej miejskiej dzielnicy to precedens w naszym kraju. Ma pokazać jak Ursus przekształca się w nowoczesny fragment miasta. Wypromować miejsce, które powinno kojarzyć się już dziś raczej w „fabryką gwiazd”, a nie traktorów. Bowiem w wyniku restrukturyzacji przeprowadzonej kilka lat temu, część hal produkcyjnych dawnego zakładu została wyburzona, a w większości sprzedanych powstały studia filmowe. W zaadoptowanych na potrzeby show biznesu pomieszczeniach kręcone są obecnie seriale i programy telewizyjne, w tym m.in. popularny „Taniec z Gwiazdami”.

Miłe miejsce
Na ocieplenie wizerunku dzielnicy ma wpłynąć sympatyczny niedźwiadek, którego granitowy trzymetrowy pomnik stanie we wrześniu br. na terenie Ursusa. Autorem projektu jest zwycięzca konkursu rozpisanego dla studentów stołecznej Akademii Sztuk Pięknych. Natomiast o tym, co ma przedstawiać rzeźba – symbol dzielnicy –  zdecydowali wcześniej jej mieszkańcy.
Za kampanią wizerunkową stoją też konkretne fakty, plany zmian w komunikacji i infrastrukturze dzielnicy, które najbardziej interesują przyszłych mieszkańców. Bezkolizyjne, trzypoziomowe skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z Łopuszańską i Południowa Obwodnica Warszawy mają znacznie poprawić komunikację Ursusa. Teresa Witkowska, dyrektor Sprzedaży w RED Real Estate Development przyznaje, że zmiany zachodzące w dzielnicy mają duże znaczenie dla osób, które zdecydują się tu zamieszkać. – Kupujących przyciąga też relatywnie wysoki standard powstających tu inwestycji w porównaniu do cen lokali, które w innych dzielnicach miasta są znacznie wyższe. Poza tym, bijący dziś rekordy popularności kredyt z państwową dopłatą można zaciągnąć na większość sprzedawanych w dzielnicy lokali lub jak w przypadku naszego osiedla Alpha na wszystkie mieszkania znajdujące się w ofercie – wymienia.

Wybór dzielnicy
Jeśli wybór dzielnicy nie jest oparty na ściśle określonych preferencjach i osobistych upodobaniach, nabywcy decydują się dziś na takie inwestycje, w których stosunek jakości życia do ceny jest najkorzystniejszy. Wtedy mniejsze znaczenie ma dzielnica, większe natomiast standard zamieszkania. Przy ograniczonych obecnie możliwościach nabywczych, które są zdeterminowane sytuacją na rynku kredytowym, poszukujący mieszkań rozpatrują przede wszystkim to, jak będzie się im żyło w miejscu, które wybiorą. Sprawdzają, więc dojazd, infrastrukturę, sąsiedztwo i jakość inwestycji. Komunikacja na temat zalet i możliwości dzielnicy ma im ułatwić podjęcie wyboru.

Źródło: PressitOn Group