Opera jest jednym z głównych twórców przeglądarek na świecie. Firma, z której usług korzysta miesięcznie ok. 50 milionów aktywnych użytkowników w Europie, ogłosiła dziś start nowego europejskiego fintechu, Dify. Opera planuje najpierw zaoferować pod tą marką usługę cashback dla zakupów online dokonywanych za pośrednictwem przeglądarki – licząc na to, że duża baza użytkowników przeglądarki zainstaluje aplikację i zacznie korzystać z elektronicznego portfela Dify.
Oprócz usługi cashback, w początkowej wersji aplikacji Dify użytkownik znajdzie również rachunek bieżący oraz darmową wirtualną kartę debetową Mastercard, z opcją płatności za pomocą Google Pay.
Usługa cashback Dify w przeglądarce Opera
Pierwsza wersja aplikacji Dify pozwoli użytkownikom przeglądarki Opera odbierać pieniądze z usługi cashback za zakupy dokonywane na partnerskich stronach internetowych. W desktopowej wersji przeglądarki Opera pojawi się możliwość korzystania z nowego trybu „smart shopping”, zapewniającego dostęp do zakładek związanych z zakupami i do usługi cashback. Dzięki temu, że tryb ten wyłączy również wtyczki i rozszerzenia pochodzące od firm trzecich, osoba korzystająca podczas e-zakupów z Opery, zyska też dodatkową ochronę prywatności.
Klienci, którzy korzystając z trybu smart shopping zdecydują się płacić za transakcje online kartą Dify, otrzymają dodatkowy cashback za swoje zakupy. Cashback za zakupy zrobione w przeglądarce Opera będzie wypłacany w aplikacji Dify.
Dify i tryb smart shopping w przeglądarce Opera pozwalają użytkownikom korzystać z usługi cashback na stronach partnerskich, w tym u najbardziej znanych sprzedawców, takich jak Nike, Asos i eDreams.
Elektroniczny portfel Dify
Na start użytkownicy Dify, będą mogli otworzyć rachunek bieżący w aplikacji. Otrzymają również bezpłatną wirtualną kartę debetową Mastercard, pozwalającą robić zakupy online lub offline za pomocą usługi GooglePay. Użytkownicy będą też w niej otrzymywać cashback za zakupy online dokonane przy użyciu trybu smart shopping w przeglądarce Opera.
W przyszłości Opera planuje rozszerzyć możliwości e-portfela, dodając takie funkcjonalności jak: zarządzanie oszczędnościami, kredyty, produkty inwestycyjne i natychmiastowy cashback.
Handel internetowy osiągnął w zeszłym roku w Europie wartość 717 miliardów euro. Badania przeprowadzone przez J.P. Morgan pokazują, że w wielu krajach na kontynencie rynek ten będzie rosnąć dwucyfrowo również w bieżącym roku.
Dzisiejsza premiera Dify następuje po serii akwizycji i inwestycji dokonanych przez Operę w podmioty branży finansowej. W styczniu 2020 roku firma ogłosiła przejęcie estońskiego startupu Pocosys, świadczącego usługi bankowe, a w lipcu ubiegłego roku przeprowadziła znaczną inwestycję (z opcją wykupu) w Fjord Bank. We wrześniu 2020 roku Opera dołączyła do Emerging Payments Association EU.
Usługa cashback, jak również aplikacja Dify są obecnie oferowane w Hiszpanii w wersji beta, a w przyszłości zostaną wprowadzone na kolejnych rynkach europejskich. Więcej informacji znajduje się na stronie https://getdify.com.
Źródło: Opera