„Własny Biznes” co miesiąc

„Własny Biznes – Franchising Info” jest pismem biznesowym skierowanym zarówno do właścicieli firm, jak i osób, które dopiero zamierzają otworzyć własny biznes. Pismo ukazuje się na polskim rynku prasowym od 2003 roku. Od dwóch lat systematycznie rośnie nakład i sprzedaż magazynu. W styczniu 2005 roku nakład pisma wynosił 5,4 tys. egz.; w analogicznym okresie 2006 roku sięgnął 8,5 tys. sztuk, a styczniowy numer 2007 ukazał się nakładem 15 tys. egz. Średnia sprzedaż magazynu w 2006 roku wyniosła 53 proc. nakładu, z czego 90 proc. stanowi sprzedaż egzemplarzowa, a 10 proc. prenumerata. Wydawca magazynu, firma PROFIT system, należy do Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy.

O wielkim biznesie i firmie Kowalskiego

Czytelnik magazynu znajdzie w nim wiele biznesowych informacji oraz pomysłów na własny biznes opisanych od kuchni. Dowie się między innymi, jak otworzyć firmę w danej branży, wypromować ją i poprowadzić. Przykładowe biznesplany są poparte opisami doświadczeń konkretnych firm i przedsiębiorców. W styczniowym numerze magazynu Własny Biznes restauratorzy znanych marek (m.in. McDonald,s, Telepizza, Cafe Nescafe) opowiadają czytelnikom o doświadczeniach w prowadzeniu baru, kawiarni, restauracji czy pubu na licencji. Architekt krok po kroku doradza, jak przebrnąć przez formalności związane z otwarciem lokalu gastronomicznego. W miesięczniku znane postaci ze świata kultury i sportu dzielą się swoimi doświadczeniami w prowadzeniu własnej firmy. W styczniowym numerze czytelnicy znajdą wywiad z Ewą Wachowicz. Miss Polonia odkrywa sekrety firmy producenckiej, której jest właścicielką. W dziale „moja firma” czytelnik przeczyta jak otworzyć hotel, szkołę wyższą, firmę odśnieżającą, korty tenisowe i dyskotekę. W „dobrych radach” przyszli najemcy powierzchni w centrach handlowych dowiedzą się, jak sprawdzić atrakcyjność obiektu. Pismo analizuje zarówno małe firmy, jak i koncerny, od momentu ich powstania. Do stałych kolumn w magazynie w styczniu dołączył cykl: „wzrośnie – spadnie”. W najnowszym numerze specjaliści z rynków finansowych zastanawiają się, w co zainwestowaliby własne 300 tys. zł w 2007 roku, czy wybraliby własną firmę czy inwestycję na giełdzie.

– We „Własnym Biznesie” piszemy zarówno o małych firmach, jak i o koncernach typu Ikei, zwracając szczególną uwagę na to, jak takie duże firmy rozwijały się od pomysłu do dzisiejszej wielkości. I czy Kowalski ma szansę powtórzyć ich sukces. W końcu większość koncernów zaczynała od jednoosobowej działalności gospodarczej jakiegoś wizjonera – wyjaśnia ideologię pisma Arkadiusz Słodkowski, wydawca miesięcznika. – Poza tym jak każde pismo o gospodarce, piszemy o makroekonomii, inwestycjach, nieruchomościach i giełdzie.

Głównym atutem magazynu jest jednak szeroko omówiona tematyka „biznesu na swoim”, w tym praktyczne porady dla przedsiębiorców prowadzących własną firmę. Poszukujący pomysłu na własny biznes znajdą w miesięczniku aktualny Katalog Systemów zawierający kilkaset sprawdzonych i zrealizowanych biznesplanów. Oferty obejmują wszystkie przedziały inwestycyjne – od kilku tysięcy do kilku milionów złotych.

Każdy myśli o własnej firmie

Wskaźnikiem powodzenia wśród czasopism biznesowych jest umiejętność dotarcia do pożądanej grupy czytelników. Przekaz magazynu „Własny Biznes – Franchising Info”, obliczony jest na wyselekcjonowaną grupę odbiorców – obecnych i przyszłych przedsiębiorców.

– Jesteśmy jedynym na rynku pismem zajmującym się rynkiem licencji na biznes – wyjaśnia Arkadiusz Słodkowski, wydawca magazynu. – To poważny atut dla reklamodawców chcących efektywnie wykorzystywać budżet reklamowy. Reklama w magazynie umożliwia promowanie wszystkich produktów i usług potrzebnych w firmie – od ubezpieczeń i usług bankowych poprzez rozwiązania teleinformatyczne, transport po meble i sprzęt biurowy.

Czytelnicy magazynu należą do ludzi zamożnych i skłonnych do inwestowania (od kilku lat średnia inwestycja franczyzobiorcy oscyluje między 300-350 tys. zł). Ponieważ franchising jest biznesem rodzinnym, pismo jest czytane przez większość członków rodziny zaangażowanych w biznes. Grupa docelowa magazynu nie ogranicza się jednak do osób działających w systemie licencyjnym.

– Każdy z nas choć raz w życiu myślał o założeniu własnej firmy – dodaje Słodkowski – We „Własnym Biznesie” czytelnik znajdzie kilkaset sprawdzonych pomysłów, jak tego dokonać.

Miesięcznik „Własny Biznes” Franchising Info dostępny jest w sieciach salonów prasowych Ruch, Kolporter, Inmedio/Relay, Empik, Franpress i GLM, w prenumeracie zamawianej przez portal www.franchising.info.pl oraz stronę www.wlasnybiznes.com

Informacje o wydawcy

Wydawcą magazynu jest firma konsultingowa PROFIT system. Spółka jest członkiem Syncon Group, międzynarodowej sieci firm specjalizujących się w doradztwie franczyzowym. PROFIT system jest również wydawcą największego polskiego portalu franczyzowego www.franchising.info.pl oraz autorem jedynego w Polsce raportu o rynku franchisingu wydawanego od 2002 roku. Firma organizuje też Ogólnopolski Salon Franchisingu.