W lipcu rozpoczęło się przyjmowanie wniosków w ramach rządowego programu Dobry Start na rok szkolny 2021/2022. Od tego roku wnioski obsługiwane i rozpatrywane są przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych i można je składać wyłącznie online. Klienci Alior Banku będą mogli zaaplikować o pieniądze na wyprawkę szkolną poprzez serwis Alior Online.
Program Dobry start to 300 zł na wyprawkę szkolną, z którego mogą skorzystać dzieci i młodzież w wieku do 20 lat (lub do 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnością). Przy przyznawaniu świadczenia nie jest brany pod uwagę dochód rodziny. Od tego roku w programie 300+ zaszły zmiany – od 1 lipca do 30 listopada br. aplikacje można składać wyłącznie elektronicznie. Po tym terminie możliwość wnioskowania zostanie wyłączona. Do programu „Dobry Start” klienci Alior Banku mogą się zgłosić za pomocą systemu bankowości elektronicznej Alior Online, uwierzytelniając dokument poprzez profil zaufany.
– Dzięki profilowi zaufanemu rodzice mogą w szybki i wygodny, a przede wszystkim bezpieczny sposób złożyć wniosek o pieniądze na wyprawkę szkolną. W Polsce z tego rozwiązania korzysta już ponad 11 mln obywateli. Widzimy, że także w Alior Banku cieszy się ono rosnącą popularnością. Nasi klienci coraz chętniej realizują za jego pomocą wiele niebankowych spraw. Możemy już mówić nawet o 100 proc. wzroście zainteresowania rok do roku – mówi Joanna Olszewska, Dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w Alior Banku.
Jak złożyć wniosek w Alior Online?
Cały proces przebiega sprawnie i jest bardzo intuicyjny. Aby zawnioskować o świadczenie, wystarczy zalogować się do serwisu bankowości internetowej. Następnie należy sprawdzić, czy w danych osobowych podany jest aktualny adres e-mail. W kolejnym kroku w menu górnym należy wybrać zakładkę „Usługi” i kliknąć „Wniosek dobry start”. Po jego złożeniu na wskazany przez klienta adres
e-mail zostanie przesłane urzędowe poświadczenie.
– Nieustannie rozwijamy naszą bankowość elektroniczną i mobilną – nie tylko poprzez wdrażanie dodatkowych funkcjonalności, ale także poprzez upraszczanie nowych i istniejących procesów. Widzimy, że udostępnianie przez nas usługi są doceniane przez naszych klientów – podkreśla Kaja Krassowska-Suchan, menedżer Zespołu Biznesowego Alior Online w Alior Banku.
Źródło: Alior Bank