63 proc. klientów spłaca swoje pożyczki przed czasem – wynika z analiz przeprowadzonych przez firmę Wonga. Najczęściej robią to klienci, którzy zaciągnęli zobowiązanie na co najmniej kilka miesięcy. Kwota średniej pożyczki wzrosła w ciągu dwóch lat o ponad 48 proc., a długość jej trwania zwiększył się blisko trzykrotnie.
Portret statystycznego klienta firmy Wonga nie zmienił się przez ostatnie lata. Najczęściej jest to mężczyzna w wieku 25-34 lata, singiel bez dzieci. W pierwszym kwartale 2014 r. 38 proc. osób, które wzięły pożyczkę, były w wieku między 25, a 35 rokiem życia, a dokładnie połowa klientów nie miała dzieci. Po ponad dwóch latach statystyki prawie się nie zmieniły. Obecnie odsetek klientów w wymienionym przedziale wiekowym wynosi 38 proc., a osób wolnych jest 49 proc.
Znacząco zmieniła się natomiast średnia kwota pożyczki oraz jej czas. Na początku 2014 r. statystyczny klient pożyczał w Wonga 654 zł na 22 dni. W drugim kwartale tego roku średnia kwota pożyczki wynosiła już 971 zł i była zaciągana na blisko dwa miesiące. Oznacza to wzrost kwoty pożyczki w ciągu dwóch lat o ponad 48 proc., a długość jej trwania zwiększył się blisko trzykrotnie.
Systematycznie rośnie odsetek osób, które przed terminem spłacają pożyczkę. W drugim kwartale 2014 r. było to 44,3 proc. klientów, w tym samym okresie 2015 r. – 54,3 proc., a w ostatnim kwartale tego roku – 63,7 proc.
Nie zmienia się zaś odsetek akceptowanych przez Wonga wniosków o pożyczkę – oscyluje on w granicach 17-23 proc. W drugim kwartale tego roku 20,7 proc. wniosków klientów o pożyczkę zostało pozytywnie przez firmę rozpatrzonych.
– Stałe monitorowanie i poprawa wskaźników mierzących m.in. spłacalność pożyczek czy odsetek akceptacji wniosków od nowych klientów, umożliwia tworzenie coraz lepszych ofert oraz docenianie i nagradzanie pożyczkobiorców, którzy kierują się zasadami odpowiedzialnego pożyczania. To właśnie takie osoby, zadowolone z usługi i nagrodzone przez nas za rzetelność, wracają do firmy. Cieszymy się z faktu, że już niemal dwie trzecie naszych klientów spłaca swoje zobowiązania przed terminem. To ogranicza koszty pożyczek i umożliwia uzyskanie dalszych rabatów, a także pomaga budować pozytywną historię kredytową w BIK – mówi Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający Wonga w Polsce.
Najwięcej klientów Wonga mieszka w województwie śląskim, mazowieckim oraz dolnośląskim. Najmniej w województwie podlaskim i świętokrzyskim. Poniższe dane są w procentach.
Wonga nagradza swoich klientów nie tylko za odpowiedzialne podejście do pożyczania i ostrożność w gospodarowaniu domowym budżetem, ale również poprzez system bonusów i premii. Na początku czerwca Wonga podpisała umowę o współpracy z PAYBACK, największym w Polsce programem bonusowym zrzeszającym 900 usługodawców i ponad 7 milionów aktywnych uczestników. Dzięki współpracy, klienci Wonga mogą gromadzić punkty i wymieniać je na nagrody, kupony rabatowe, a także płacić nimi za zakupy u wybranych partnerów PAYBACK.
Analizy zostały przygotowana na bazie klientów Wonga.