Wonga Polska partnerem Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego

Wonga Polska dołącza do Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego, której głównym celem jest zrównoważony rozwój sektora finansowego i bezpieczeństwo konsumentów.

– Priorytetem Wonga Polska jest etyczne i odpowiedzialne podejście do biznesu, budowanie organizacji opartej na uczciwości oraz tworzenie przejrzystej oferty zgodnej z potrzebami klientów. Zdecydowanie podzielamy misję Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego oraz doceniamy jej wkład na rzeczy rozwoju branży pożyczkowej. Chcemy ją wesprzeć w tych działaniach i mamy nadzieję, że wspólnie uda nam się zrobić jeszcze więcej dla całego sektora  – podkreśla Tomasz Fedyna, prezes Wonga Polska.

Wonga Polska na pierwszym miejscu stawia człowieka – czy to w bezpośredniej komunikacji do klienta, w której używany jest prosty i zrozumiały język, czy w partnerskich stosunkach między pracownikami. Szczególny nacisk kładzie na przejrzystość komunikacji, rzetelny przekaz, produkty i usługi zgodne z oczekiwaniami i potrzebami klientów. Między innymi te działania czynią ja liderem branży finansów online.

– Przystąpienie Wongi do grona Partnerów FRRF traktujemy jako dowód zaufania i uznania naszego zaangażowania w budowanie profesjonalnego i transparentnego sektora pożyczek pozabankowych w Polsce, w szczególności w procesy regulacyjne, w których występujemy jako strona społeczna oraz inicjatywy z zakresu samoregulacji branży, promowania wysokich standardów etycznych czy edukacji finansowej – mówi Agnieszka Wachnicka, prezes Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego. – Wonga dołącza do nas w szczególnym czasie. Przed branżą pożyczkową w najbliższych miesiącach stoi wiele wyzwań operacyjnych i regulacyjnych, wśród których należy wymienić chociażby potrzebę niwelowania ekonomicznych skutków pandemii koronawirusa, a także konieczność dostosowania modeli biznesowych i oferty produktowej do nowych realiów i tymczasowo obniżonych limitów kosztów pozaodsetkowych. Na horyzoncie mamy także inicjatywy europejskie, które w dużym stopniu będą wpływać na kształt polskiego rynku consumer finance – dodaje Agnieszka Wachnicka z FRRF.

Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego reprezentuje spółki prowadzące sprzedaż zarówno w kanale offline, jak też online, których łączny udział w polskim rynku pożyczek pozabankowych wynosi niemal 70 procent.

Przystępna edukacja finansowa

Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego działa od 2016 roku. Systematycznie monitoruje zmiany zachodzące na rynku pożyczek pozabankowych, angażuje się również w inicjatywy na rzecz edukacji finansowej konsumentów i promowania dobrych praktyk oraz zasad etycznych w sektorze pożyczkowym, co pozwala podnosić bezpieczeństwo na rynku finansowym.

Na edukację finansową od lat stawia również Wonga Polska. Cyklicznie przeprowadzane przez nią badania dają rzetelny obraz stanu wiedzy finansowej Polaków, a także zachowań i schematów działań konsumentów online. Od 2015 roku prowadzi platformę edukacyjną Kapitalni.org, która w przystępny sposób przekazuje wiedzę na tematy finansowe, takie jak oszczędzanie, świadome pożyczanie, finanse osobiste czy cyberbezpieczeństwo.

Źródło: Wonga