Wonga z Kodeksem Etyki

Kodeks Etyki Wonga to zbiór zasad, które wyznaczają kierunek prac spółki, powstał we współpracy i w konsultacji z zespołem. Zawarte są w nim reguły, którymi pracownicy Wonga kierują się w pracy, w relacjach z klientami i kontrahentami. Bezpośrednia komunikacja, uczciwość i innowacyjność to najważniejsze z wartości, które zostały opisane w dokumencie.

Po pierwsze człowiek

Na pierwszym planie firma stawia człowieka. Przejawia się to zarówno w bezpośredniej komunikacji do klienta, w której używany jest prosty i zrozumiały język, jak i w partnerskich stosunkach między pracownikami. To ludzie tworzą Wongę. Dlatego spółka właśnie ich stawia na pierwszym miejscu.

fot. yay foto

– Kodeks Etyki Wonga to nie tylko zbiór reguł, którymi kierujemy się na co dzień w pracy. Opisaliśmy w nim wartości, które stanowią DNA naszej firmy. Dzięki nim tworzymy zgrany zespół. Szukając nowych pracowników zwracamy szczególną uwagę, by nowym osobom były bliskie te wartości, które są także ważne dla całej ekipy Wonga – mówi Sylwia Drejer-Cichucka, członek zarządu Wonga Polska.

Etyczna oferta

Spółka zwraca szczególną uwagę na sposób w jaki konstruuje ofertę. Od siedmiu lat Wonga konsekwentnie buduje organizację opartą na uczciwości. Priorytetem firmy jest, by jej produkty były zrozumiałe dla klientów.

– Zależy nam na przejrzystości komunikacji z klientami. Stawiamy na rzetelny przekaz, nie oferujemy klientom produktów i usług niezgodnych z ich potrzebami – mówi Sylwia Drejer-Cichucka, członek zarządu Wonga Polska.

Wonga szczegółowo ocenia wiarygodność kredytową klientów.

Przeciwdziałanie dyskryminacji

Wonga tworzy przyjazne środowisko pracy dla wszystkich pracowników, niezależnie od stanowiska czy okresu, w jakim są zatrudnieni. Spółka ceni równe traktowanie wszystkich pracowników, niezależnie od ich pochodzenia, płci, wyznania, czy stanowiska.

W 2018 r. zarząd Wonga podpisał Kartę Różnorodności. Jest to międzynarodowa inicjatywa objęta patronatem Komisji Europejskiej, której celem jest promowanie równości i zarządzania różnorodnością w miejscu pracy.

W firmie działają także skutecznie mechanizmu antymobbingowe. Dzięki nim minimalizowane jest ryzyko wystąpienia niepożądanego zdarzenia, a w razie jego wystąpienia, zredukowane jego konsekwencje. Wonga szkoli wszystkich pracowników w tym zakresie.

Edukacja finansowa klientów

W czerwcu 2015 roku Wonga stworzyła platformę edukacyjną Kapitalni.org. Jej celem jest dostarczanie użytkownikom wiedzy o finansach w przyjaznej formie oraz weryfikacja i stałe mierzenie postępów w nauce.  Zespół Wongi stawia sobie za cel zmianę postrzegania edukacji finansowej jako trudnej i nudnej.

Źródło: Wonga