Wonga zaprasza Polaków do Testu Osobowości Finansowej w kampanii Kapitalni.org

Do pogłębiania wiedzy o finansach najskuteczniej motywuje chęć zaoszczędzenia na przyszłość – wynika z najnowszego badania Wonga. Firma chce zachęcić jak największą liczbę Polaków do rozszerzenia wiedzy o zagadnieniach finansowych i zdobycia praktycznych umiejętności, pozwalających skutecznie zarządzać budżetem domowym. W tym celu będzie zapraszać w do wykonania Testu Osobowości Finansowej na Kapitalni.org. Kampania reklamowa portalu rusza w Internecie 15 maja. Za strategię i planowanie mediów odpowiada firma Novem. Kreację przygotowała agencja reklamowa S4.


Wonga rozwija platformę edukacyjną Kapitalni.org od dwóch lat. Po raz pierwszy będzie ona wspierana ogólnopolską kampanią reklamową online. Cel to zaangażowanie jak największej liczby Polaków w pogłębianie wiedzy o finansach. Kampania pod hasłem „Ogólnopolski Test Osobowości Finansowej” będzie zachęcać do rozpoczęcia przygody z portalem. Pierwsze 500 osób, które ukończy test, otrzyma koszulki Kapitalni.org z typem osobowości finansowej, do której zostali przyporządkowani.

Jak pokazuje większość badań wiedza finansowa Polaków niestety wciąż jest na niskim poziomie. Wiemy, jakie problemy niesie ze sobą brak edukacji w tym zakresie, dlatego stworzyliśmy Kapitalni.org – portal który jest źródłem kompleksowej, ale podanej w przyjazny sposób wiedzy na te tematy.– mówi Agnieszka Szczepanik, kierownik projektu Kapitalni.org w Wonga w Polsce.Na Internautów czeka nowoczesny portal, który wykorzystuje elementy grywalizacji znane z gier komputerowych. Dodatkowo konsument może sprawdzić swoją wiedzę w praktyce, poprzez podjęcie takich wyzwań, jak np. stworzenie budżetu domowego, obliczenie wartości netto czy swojej indywidualnej poduszki finansowej –dodaje.

Kampania promującą Kapitalni.org będzie realizowana na największych portalach internetowych. Będzie obejmowała m.in. działania SEM, mailingi i reklamy w sieciach afiliacyjnych, działania promocyjne na Facebooku, a także wykorzystanie pre-rolle na YouTube. Za strategię Real Time Performance Marketing odpowiada firma Novem, natomiast za kreację kampanii – agencja reklamowa S4. W akcję zaangażowani są też influencerzy.

Platforma edukacyjna Kapitalni.org jest częścią Programu Korzyści firmy Wonga. To przykład bardzo dobrej praktyki nowoczesnego, dobrze rozumianego CSR. Firma udostępnia klientom narzędzia edukacyjne (w formie tekstów, interaktywnych narzędzi, wideo, kursów w ramach specjalnej ścieżki edukacji), a za postępy w zdobywaniu wiedzy (potwierdzone zapoznaniem się z informacjami, wykonaniem zadań i wykonaniem testów) nagradza punktami. Te z kolei mogą przełożyć się na lesze warunki finansowania w Wonga.com.

Konsument, który wie, jak działa dany produkt finansowy, jak zarządzać budżetem domowym, jak nie popadać w nadmierne zadłużenie, który rozumie podpisywane umowy i zna swoje prawa, czuje się pewniej w świecie finansów i lepiej się po nim porusza. Kapitalni.org to nasz pomysł na skuteczne motywowanie konsumentów do zdobywania takich właśnie umiejętności. Nieustannie rozwijamy platformę, korzystając m.in. z wiedzy o tym jak uczą się osoby dorosłe, aby skutecznie motywować użytkowników do długofalowego zaangażowania i rozwoju ich umiejętności– mówi Marcin Borowiecki, prezes zarządu Wonga w Polsce.

Partnerami merytorycznymi Kapitalni.org są: ZaufanaTrzeciaStrona.pl, Niebezpiecznik.pl, ERIF BIG S.A. InfoPozytywni.pl, „A.Wojtas” Kancelaria prawna, Grupa BIK i Biuro Informacji Kredytowej S.A. oraz Doradca TV – blog Tomasza Jaroszka i Fundacja „Mercatus et Civis”. Partnerem honorowym jest Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych.

Test Osobowości Finansowej Kapitalni.org dostępny jest tutaj.