Wrocław metropolią kultury i e-biznesu

Coraz więcej inwestorów skupia swoją uwagę biznesową i wiąże  plany z Wrocławiem. Szczególnie branża e-biznesu upodobała sobie stolicę Dolnego Śląska. Nowe inwestycje, rekrutacje pracowników, nowe oddziały film z centralnej Polski sprawiają, że miasto dynamicznie się rozwija i jest po Warszawie największym rynkiem powierzchni biurowych w Polsce. Wrocław staje się metropolią internetowego biznesu.

Wrocław to nie tylko piękne miasto z tradycjami. Od lat bliskość kilku dużych stref ekonomicznych, gdzie prowadzi się biznesy na preferencyjnych warunkach, dobra infrastruktura  i planowanie przestrzenne sprawia, że miasto szybko się rozwija. Wiele firm, które rozpoczynają działalność w innych miastach np. w Warszawie w pewnym momencie decyduje się na ,,zbliżenie biznesowe” z Wrocławiem.  Nie bez znaczenia jest również sąsiedztwo z autostradą A4. Firmy otwierające swoje oddziały we Wrocławiu szczególnie chwalą działanie władz miejskich i sprawność załatwiania spraw w urzędach. W poszczególnych częściach kraju bardzo różnie to wygląda. Wrocław na tym tle potrafi się wyróżnić.

Duży wpływ na prestiż miasta, a tym samym wizerunek w oczach przedsiębiorców ma niedoceniane jeszcze miano Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. Wrocław pokonał takie miasta jak Gdańsk, Lublin, Katowice i Warszawa. Partnerem Wrocławia będzie jedno z miast hiszpańskich. W ramach konkursu miasto otrzymało nagrodę pieniężną w wysokości 1,5 mln euro.

 – We Wrocławiu dużą uwagę przykładamy do kultury i zainteresowania potencjalnych klientów firm, które prowadzą tu działalność. Klienci muszą chcieć przyjeżdżać do naszego miasta, trzeba ich do tego zachęcić. A jak będzie klient – firmy szybko zrozumieją, że nasze miasto to dobry kierunek – mówi Tomasz Gondek, wiceprezes zarządu Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. – Wrocław to miasto kipiące kulturą, to miasto cyrkulacji pieniądza i tu są potencjalni klienci – szczególnie w biznesie internetowym – dodaje Gondek.

Jedną z firm, która podjęła decyzję o rozwoju we Wrocławiu jest spółka Kompan.pl z główną siedzibą w Warszawie. Firma zajmuje się szeroko pojmowanym marketingiem internetowym. Są to usługi  performance marketingu,  marketingu wyszukiwarkowego a także budowy aplikacji, multimediów, optymalizacji witryn, marketingu społecznościowego. Nowy oddział spółki jest ulokowany w centrum miasta.

– ,,Nasza nowa lokalizacja została stworzona z myślą o klientach z Wrocławia i okolic. Stolica Dolnego Śląska staje się prawdziwą polską metropolią kojarzoną z biznesem internetowym i jest to jedno z najszybciej rozwijających się miast w Polsce – stąd nasza decyzja o otwarciu nowej lokalizacji właśnie tutaj” – mówi Mateusz Ostachowski, członek zarządu Kompan.pl. – ,,W nowym oddziale będziemy nie tylko na bieżąco obsługiwać klientów, ale również prowadzić prace rozwojowe i udoskonalające nasze usługi. Wrocław jest miastem stwarzającym świetne warunki do rozwoju biznesu. Ważna jest również wykształcona kadra, którą w tym mieście dość łatwo można pozyskać i atmosfera wysokiej kultury- dodaje.

Kompan.pl to kolejna duża firma, która łączy swoją działalność z naszym miastem i tutaj chce zaoferować swoje usługi. Docelowo w oddziale ma pracować kilkunastu specjalistów marketingu internetowego. Odział rozpoczął pracę i nadal rekrutuje kolejnych pracowników. Grzegorz Biolik i Mateusz Ostachowski to kolejni e-biznesmeni podbijający internet i chcący związać się z Wrocławiem. Skąd takie zainteresowanie miastem w tej branży?

To właśnie ze stolicy Dolnego Śląska pochodzi popularny serwis społecznościowy Nasza-Klasa, ale powstają już kolejne injcatywy np. Biteo.pl, czyli pierwsza w polskim internecie giełda handlowej wymiany plików komputerowych. Poza tym znanym serwisem internetowym stworzonym w Wrocławiu jest również Znany Lekarz, czyli serwis dający możliwość ocenienia każdego lekarza przez pacjentów w internecie.

 – Wrocław staje się mocnym graczem na biznesowej mapie Polski w branży internetowej. Nie zdradzę tajemnicy mówiąc, że łatwo poszukiwać dobrych , kreatywnych pracowników w tym mieście. Wrocław żyje internetem – to widać na każdym kroku – mówi Grzegorz BIolik, członek zarządu Kompan.pl. – Coraz szybszy rozwój sektora e-usług, zmieniające się potrzeby internautów oraz pasja biznesmenów działających we Wrocławiu zmienia to miasto w metropolię nie tylko w sensie infrastkturalnym, ale również internetowym – dodaje Biolik.

Magistrat wrocławski i specjalnie powołana do tego Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej dbają o jak najwyższy poziom atrakcyjności miasta w oczach nie tylko biznesu, ale zwykłych mieszkańców – klientów przyjeżdżających do tego miasta. Miasto od kilku lat dba o wizerunek dobrego miejsca do życia i robienia kariery. Jest bardzo dobrze ocenianie przez młodych ludzi, którzy w większości są głównymi odbiorcami usług internetowych.

– Uwielbiam Wrocław. To miasto rozwija się w zadziwiająco szybkim tempie. Dzięki licznym inwestycjom zyskuje europejską rangę. Otwiera się coraz więcej międzynarodowych firm z sektora IT, które chcą właśnie tu prowadzić biznes. Jednak obok realnego świata, w dobie internetu, coraz większą uwagę kładzie się na e-biznes. Warto pokreślić, że dobry biznes internetowy nie musi być bardzo oryginalny. Ważne, żeby zaspokajał potrzeby i realizował ważkie cele – mówi Marta Dec, wrocławska studentka.- Najważniejsza chyba jest bardzo przyjazna atmosfera w mieście oraz rzesze studentów – to dzięki nim e-biznes ma szansę na rozwój – dodaje.

Szybki rozwój miasta i duże zainteresowanie Wrocławiem wśród inwestorów i biznesmenów sprawia, że miasto uplasowało się na drugiej pozycji – ex aequo z Trójmiastem – pod względem zarobków. Wg. raportu Sedlak&Sedlak średnia wysokość zarobków to 4 tyś. zł brutto. Walka o pozyskiwanie inwestorów i zachęcanie młodych ludzi do osiedlenia się trwa. W czołówce: Warszawa, Wrocław i Trójmiasto.

Źródło: Kompan.pl