Wrocławscy deweloperzy zbadali rynek

Ponad połowa wrocławian zainteresowanych kupnem mieszkania szuka niezbędnych informacji na ten temat w Internecie. Główne czynniki, które decydują o wyborze czterech kątów, to lokalizacja i cena – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie wrocławskich deweloperów.

Polski Związek Firm Deweloperskich zlecił na początku roku badanie na temat wrocławskiego rynku nieruchomości. Sondaż miał na celu pokazać m.in.: skąd zainteresowani kupnem mieszkania wrocławianie czerpią informacje na temat zakupu wymarzonego lokum, jakie czynniki wpływają na wybór mieszkania, a także jak wygląda ocena i popularność wrocławskich firm deweloperskich
w opinii publicznej.

Firma badawcza Pentagon Research przepytała wrocławiaków w wieku powyżej 25 roku życia, o miesięcznych dochodach przekraczających 2500 zł netto. Teoretycznie właśnie ta grupa respondentów powinna być najbardziej zainteresowana kupnem własnego lokum. Pytania miały charakter zamknięty i otwarty.

Jak pokazują wyniki, ponad połowa respondentów szuka informacji na temat zakupu mieszkania w Internecie, głównie na witrynach firm deweloperskich (54%). Nieco mniej, bo 32%, przyznaje, że dowiaduje się wszystkiego z prasy, a ponad jedna piąta badanych odwiedza fora internetowe (22%).

Na pytanie o tym, jakie czynniki mogą mieć wpływ na podjęcie decyzji zakupowej, aż 47% badanych przyznało, że w tej kwestii liczy się ze zdaniem rodziny. 37% respondentów kieruje się opinią partnera, a 35% – opinią znajomych. Niektórzy respondenci przed podjęciem ostatecznej decyzji biorą pod uwagę wskazówki lokatorów osiedla bądź wspólnoty mieszkaniowej. Z ich zdaniem liczy się 28% wrocławian zainteresowanych zakupem własnych czterech kątów.  

Głównym czynnikiem, jakim kierują się wrocławianie podczas wyboru mieszkania, jest lokalizacja. Ten czynnik wskazało 79% respondentów. Następne w kolejności są: cena – 65%, oraz metraż – 62% wskazań. Mniejsze znaczenie ma w tym przypadku rekomendacja znajomych (37% respondentów) czy marka dewelopera (29%).

Badanie miało również na celu wykazać, jak duża jest świadomość działalności firm deweloperskich wśród wrocławian oraz jak oceniają oni aktywność deweloperów na wrocławskim rynku nieruchomości. Wśród najmocniejszych stron wrocławskich firm deweloperskich, respondenci wymieniają przede wszystkim dobrą współpracę z klientem (5%) oraz wiarygodność, rzetelność i solidność (4%). Cechy, które wyróżniają wrocławskich deweloperów, to według mieszkańców stolicy Dolnego Śląska: profesjonalizm, gwarancja wysokiej jakości usług i wiarygodność.

Na pytanie, co firmy deweloperskie powinny zmienić, większość badanych wymieniała konieczność obniżenia cen mieszkań (16%) oraz rzetelność i stosunek do klienta (13%).

Źródło: Polski Związek Firm Deweloperskich