Wspaniały, dynamiczny i piękny kraj – wyniki kampanii Warsaw Destination Alliance w BBC World

Kampania reklamowa Warszawy prowadzona przez Warsaw Destination Alliance w stacji BBC World trwała 4 tygodnie. Od 20 kwietnia do 19 maja wyemitowano 250. 30 – sekundowych spotów promujących stolicę Polski, jako dogodną i atrakcyjną destynację turystyczną, kulturalną i biznesową. Reklama skierowana była do szerokiego grona widzów stacji BBC World w całej Europie. Jej celem było budowanie atrakcyjnego wizerunku miasta na świecie.

Po zakończeniu kampanii promocyjnej Warszawy Fundacja Warsaw Destination Alliance chce podzielić się efektami działań reklamowych w międzynarodowej stacji BBC World. Badanie dotyczące opinii widzów o Warszawie i spocie reklamowym świadczy o sukcesie kampanii i stanowi cenną informację o opiniach Europejczyków na temat Warszawy i Polski.

Według szacunków BBC World kampania reklamowa Warszawy dotarła do szerokiej grupy 7,9 milionów wpływowych Europejczyków. 26% z nich to decyzyjni biznesmeni, 27% liderzy opinii publicznej, 26% odbiorców regularnie podróżuje w celach turystycznych, a 23% to osoby często wyjeżdżające na krótkie wycieczki.

Spot reklamowy Warszawy przedstawiał miasto wykorzystując motyw tradycji i historii w połączeniu z nowoczesnością, młodością i dynamizmem. 38% ankietowanych uznało przekaz za pozytywny, a 17% za intrygujący. Wśród indywidualnych opinii przedstawionych w badaniach powtarzały się stwierdzenia takie jak Cóż to za wspaniały, dynamiczny i piękny kraj? oraz Ta kampania przedstawia Warszawę jako nowe kosmopolityczne miasto Europy, a Polskę w ogóle jako miejsce, w którym należy bywać i robić interesy.

Po obejrzeniu spotu reklamującego Warszawę aż połowa z ankietowanych osób przyznała, że chciałaby w przyszłości odwiedzić stolicę Polski, która zaczyna być postrzegana jest jako alternatywa dla znanych Europejskich destynacji biznesowych. Miasto uznane zostało również za miejsce dogodne na organizację konferencji i uplasowało się na piątym miejscu po Wiedniu, Pradze, Berlinie i Budapeszcie.