Wspólna Świąteczna Akcja Charytatywna GE Money Banku i Banku BPH

Jak zintegrować zarząd, kadrę menedżerską i pracowników, a jednocześnie zrobić coś pożytecznego dla innych? O tym, że jest to możliwe, przekonali się pracownicy GE Money Banku i Banku BPH, którzy uczestniczyli w pierwszej wspólnej Świątecznej Akcji Charytatywnej.

Akcja, koordynowana przez członkinie Women’s Network – organizacji wspierającej rozwój zawodowy kobiet w GE, odbyła się w dniach 10-15 grudnia pod hasłem „Podarujmy dzieciom gwiazdkę z nieba”.

Women’s Network to organizacja promująca możliwości rozwoju oraz wspierająca umiejętności menedżerskie i planowanie ścieżek kariery kobiet w GE, które uczestniczą w szkoleniach i warsztatach poświęconych różnym aspektom rozwoju zarówno zawodowego, jak i osobistego. Dodatkowo Women’s Network angażuje się w działania charytatywne na rzecz potrzebujących domów dziecka.

Celem grudniowej akcji było zebranie wśród pracowników GE Money Banku i Banku BPH, które już wkrótce mają się połączyć, jak największej sumy pieniędzy na rzecz Domu Dziecka im. Jana Brzechwy w Krakowie, Domu Dziecka „Ostrzyk” w Ostrzycach, Domu Dziecka w Gnieźnie, Ośrodka Wsparcia Dziecka i Rodziny w Józefowie k. Warszawy, Domu Dziecka św. Ludwiki w Krakowie oraz Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Mrągowie.

Menedżerowie w nowej roli

Jedną z atrakcji Świątecznej Akcji był dzień, w którym członkowie zarządów oraz przedstawiciele kadry menedżerskiej obu banków dali się poznać pracownikom z zupełnie innej strony. W czapkach lub strojach Mikołajów sprzedawali pracownikom upieczone przez dyrektorów i kierowników ciasta oraz kawę. Za kilka złotych można było kupić kawałek ciasta lub kawę, ale pracownicy bardzo często wrzucali do skarbonek dużo większe sumy. Akcja sprzedaży ciast cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, o czym najlepiej świadczy imponująca kwota, którą zebrano – 37 422,78 zł. Nic dziwnego – skosztowanie ciasta o nazwie: „Fuzja sera z galaretką” czy „No Risk – No Fun” jest warte każdej ceny.

Zarządy obu banków jeszcze przed rozpoczęciem akcji okazały swe wsparcie, podejmując decyzję o podwojeniu zebranej przez pracowników kwoty z budżetów obu banków. Łącznie dzięki całej akcji wspomniane instytucje otrzymają więc 104 831,12 zł! Tak duża kwota pozwoli  na zrealizowanie nie tylko podstawowych potrzeb, ale także  marzeń ich wychowanków.

Aukcja kartek

Inną atrakcją była internetowa licytacja 17 kartek świątecznych, przygotowanych przez wszystkich członków zarządów obu banków. Kartki zawierały ich osobiste życzenia, co więcej, często były przygotowane wspólnie z dziećmi. Cena wywoławcza każdej to 20 zł, ale pracownicy obu banków indywidualnie, bądź w zespołach, proponowali znacznie wyższe sumy. Najwyższa cena, za jaką sprzedano kartkę jednego z wiceprezesów, to 2300 zł. Wielkim sercem wykazały się zespoły, którym nie udało się wygrać aukcji, a które postanowiły przekazać na rzecz wspieranych instytucji pieniądze, którymi dysponowały. W tej części Akcji Charytatywnej zebrano łącznie 14 992,78 zł. W aukcji wzięło udział 25 zespołów, a obserwowało ją 2500 pracowników obu banków.

– Świąteczna Akcja Charytatywna jest pierwszym wspólnym działaniem CSR, przeprowadzonym razem przez GE Money Bank i Bank BPH jeszcze przed fuzją, w dodatku z osobistym udziałem zarządów i dużej grupy pracowników – mówi lider bankowego oddziału Women’s Network w Polsce, Katarzyna Pamuła-Prud z GE Money Banku. – Ze względu na dużą liczbę placówek obu banków na terenie całego kraju, akcja stanowiła także nie lada wyzwanie pod względem organizacyjnym. Członkinie Women’s Network i pracownicy obu banków, kolejny już raz udowodnili jednak, że przy odrobinie dobrych chęci wszystko jest możliwe.

Źródło: GE Money Bank