Współpraca PAP i Piar.pl

W ramach nawiązanej współpracy Piar.pl zapewnia merytoryczne wsparcie w zakresie dostarczania najświeższych informacji z kraju i ze świata na temat branży public relations. Z kolei Serwis Informacji Zleconych PAP będzie prezentować na swoich stronach kolejne wydania magazynu Piar.pl. Za pośrednictwem SIZ informacje na temat public relations trafią do użytkowników Codziennego Serwisu Informacyjnego oraz znajdą się na stronie WWW (zlecone.pap.com.pl). Będzie można się z nimi również zapoznać na Forum Firm Dziennika PAP. Dodatkowo dziennikarze pracujący w redakcjach magazynów branżowych i specjalistycznych otrzymają wiadomości z branży PR pocztą elektroniczną. Jest to pierwszy tego typu projekt realizowany przez PAP.

Serwis Informacji Zleconych PAP to wyjątkowy serwis w ofercie PAP. Wyjątkowy, bo to nie dziennikarze tworzą teksty, które są zamieszczane w SIZ. Informacje pochodzą bezpośrednio z rynku – od przedsiębiorstw działających w Polsce i za granicą. Wyjątkowy, bo dociera nie tylko do redakcji i dziennikarzy, ale także bezpośrednio do opinii publicznej – użytkowników Internetu. SIZ jest serwisem typu „original text”. Powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, z którego do PAP codziennie napływają tysiące informacji, nie zawsze tak istotnych, by natychmiast znaleźć odbicie w materiałach dziennikarskich, a przecież na tyle istotnych, żeby trafiły do wiadomości publicznej. Istotą serwisu jest przekazywanie komunikatów prasowych w niezmienionej formie. Dzięki temu SIZ pośredniczy w kontaktach między podmiotami rynkowymi a mediami.

W Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych korzystanie z serwisów original text to standard przy planowaniu kampanii informacyjnych przedsiębiorstw. Tym bardziej, że oferują one możliwość dotarcia z wiadomościa do każdego kraju na świecie, do mediów tradycyjnych i tzw. nowych mediów, co w dobie powszechnego dostępu do informacji jest wartością nie do przecenienia. Także coraz więcej polskich przedsiębiorstw przekonuje się, że warto korzystać z dobrych wzorów i traktować SIZ jako partnera w planowaniu kampanii informacyjnych.

Piar.pl to pierwszy w Polsce magazyn poświęcony szeroko pojętej tematyce public relations. Jego misją jest propagowanie wiedzy o kondycji polskiego rynku PR oraz wymiana informacji między światem nauki i światem praktyki public relations. Przy przygotowywaniu magazynu wykorzystano doświadczenie i znajomość branży zdobyte podczas ośmioletniego tworzenia vortalu Piar.pl – www.piar.pl. Towarzysząc i wspierając rozwój polskiej branży, magazyn i vortal Piar.pl za cel stawiają sobie integrację polskich naukowców i praktyków PR z przedstawicielami świata nauki i praktyki UE, WNP i krajów nadbałtyckich. Piar.pl, jako jedyny w Polsce, należy do sieci największego na świecie medium branżowego – PRWeek Worldwire. Współpracuje też m.in. z rosyjskim magazynem Sovetnik oraz ukraińskim vortalem Prschik.com.