Wirtualna Polska część swoich stron przeznaczyła wyłącznie dla kobiet, które dziś stanowią niemal 47% polskich Internautów (badanie Megapanel PBI/Gemius, lipiec 2005 r.). Te najmłodsze sięgają najczęściej do witryny dzieci.wp.pl, starsze najchętniej wpisują w okno przeglądarki adresy: viva.wp.pl, polki.wp.pl, przyjaciolka.wp.pl, uroda.wp.pl, czy horoskop.wp.pl… Faktem pozostaje, iż korzystająca z portalu WP pani może się czuć dopieszczona w każdym calu. Obok ciekawostek o modzie i urodzie znajdzie artykuły afirmujące piękno duszy i ciała, promujące zdrowie, przybliżające zalety i wady nowych kosmetyków. Sięgnie do porad dotyczących pielęgnacji roślin i zabawy modą. Skorzysta z przepisów kulinarnych, rad biznesowych, poradników prowadzących bezpiecznie każdą mamę przez okresy rozwoju jej dziecka. Trafi w końcu na podpowiedzi, jak zadbać o dom, czy zamienić małe mieszkanie w funkcjonalną przestrzeń.
„Zainteresowanie pań architekturą, projektowaniem i aranżacją wnętrz jest na tyle duże, iż zdecydowaliśmy się wzbogacić nasz portal o ekskluzywny magazyn ‘Dom&Wnętrze’ – mówi Kinga Ciukta z Pionu Programowego Wirtualnej Polski – To popularne czasopismo Wydawnictwa Edipresse, poświęcone architekturze wnętrz oraz sztuce użytkowej, jest nieocenionym źródłem wiedzy na temat najmodniejszych stylów i trendów we współczesnym wzornictwie oraz budownictwie. Wierzymy, że przyciągnie na nasze strony Internautki, które traktują piękno, także wokół siebie, jako nieodłączny element życia.”.
Magazyn „Dom&Wnetrze” odwiedza rezydencje, wille, apartamenty, strychy i mieszkania
w Polsce oraz na świecie. Opowiada, jak urządzili je inni; osoby znane i anonimowe. Radzi
i wyczerpująco informuje, co można znaleźć na rynku. Przedstawia najlepsze pracownie architektoniczne. Pokazuje ciekawe, nowatorskie rozwiązania, prezentuje oryginalne projekty domów, efektowne dekoracje wnętrz i ogrodów. „Dom&Wnętrze” pomaga dokonywać najlepszych wyborów, by mieszkać pięknie a zarazem wygodnie.
„Jest też doskonałym uzupełnieniem dotychczasowej oferty Wirtualnej Polski skierowanej do pań. – dodaje Joanna Ruczyńska, Kierownik Grupy Styl Życia w WP – Staramy się przedstawić Internautkom jak najpełniejszą gamę artykułów i porad z każdej interesującej dziedziny życia. Z WP można spędzić czas przyjemnie i pożytecznie. Dbamy o kompleksową informację, atrakcyjną rozrywkę, sferę ciała i ducha. Będąc kobietami i twórcami serwisów Wirtualnej Polski, wiemy, co jest dla nas atrakcyjne, co ciekawi, a co zwyczajnie nuży. Także nasze osobiste doświadczenia pozwalają systematycznie rozwijać tę część portalu, której odbiorcami z założenia ma być płeć piękna.”
Użytkownicy Sieci najczęściej odwiedzają właśnie serwisy dla kobiet Wirtualnej Polski.
Miesięcznie notują one ponad 32 miliony odsłon. Witryny portalu Onet.pl skierowane do pań odnotowują 28 milionów odsłon, zaś portalu Interia.pl – 11 milionów (badanie Megapanel Gemius/PBI, lipiec 2005 r.). Także najwyższa liczba real users przynależy serwisom WP.pl – 1,25 miliona (Onet.pl – 1,13 miliona, Interia.pl – 719 tysięcy).
„Obok kobiet, co – przyjmijmy – jest normą, do serwisów i magazynów dla pań coraz częściej sięgają mężczyźni. Nie dziwi już spotkanie ich w solariach czy salonach kosmetycznych. Wiedzą, co jest modne, co się nosi w konkretnym sezonie, potrafią wybrać krem dla siebie i odpowiedni specyfik dla ukochanej. W naszych szafach nie zalegają już torebki podarowane przez naszego mężczyznę i możemy mu śmiało zlecić kupienie najnowszego balsamu do ciała – śmieje się Ruczyńska – Według lipcowego badania Megapanel panowie, którzy decydują się na surfowanie po ‘kobiecych’ serwisach najczęściej odwiedzają te Wirtualnej Polski. Czy to moda, czy stały trend – zobaczymy.”