Miesięcznik Gazeta Bankowa po raz drugi uhonorował najlepsze towarzystwa ubezpieczeniowe. W ramach akcji Najbardziej Przyjazny Ubezpieczyciel 2011, statuetki trafiły w ręce firm sprzedających ubezpieczenia majątkowe i na życie.
Na wyniki konkursy złożyły się opinie pochodzące z trzech źródeł:
– z ankiet odesłanych przez ubezpieczycieli (waga 35%),
– od Rzecznika Ubezpieczonych (waga 45%),
– z niezależnej i opartej na najlepszej wiedzy opinii Jury (waga 20%).
Zwycięzcami zostały firmy z największą liczbą punktów zdobytych w oparciu o wszystkie z trzech kanałów informacji.
Wśród laureatów konkursu zabrakło kilku znanych ubezpieczeniowych marek. Między innymi dlatego, że warunkiem wzięcia udziału w konkursie było wypełnienie przygotowanej przez organizatorów ankiety dotyczącej obsługi posprzedażowej. Nie wszystkie towarzystwa podjęły się tego zadania.
W kategorii ubezpieczeń na życie statuetki otrzymali:
Miejsce I TUnŻ ING
Miejsce II Nordea Polska TUnŻ
Miejsce III BZ WBK Aviva TUnŻ
W kategorii ubezpieczeń majątkowych zwycięskie pozycje zajęli:
Miejsce I TUiR Allianz Polska
Miejsce II Concordia TUW
Miejsce III TU Uniqa
W skład jury oceniającego ubezpieczycieli weszły m.in. takie instytucje, jak Polska Izba Odszkodowań i Rzecznik Ubezpieczonych.
W poprzedniej (2010) edycji konkursu Gazety Bankowej nagrody otrzymali:
Dział I
miejsce I ING TUnŻ S.A.
miejsce II NORDEA POLSKA TU na ŻYCIE S.A.
miejsce III UNIQA TU na ŻYCIE S.A.
miejsce IV AVIVA TUnŻ S.A.
miejsce V TUiR ALLIANZ ŻYCIE POLSKA S.A.
miejsce VI AXA ŻYCIE TU S.A.
miejsce VII SKANDIA ŻYCIE TU S.A.
miejsce VIII GENERALI ŻYCIE TU S.A.
miejsce IX AEGON TU na ŻYCIE S.A.
miejsce X METLIFE TUnŻ S.A.
Dział II
miejsce I TUiR ALLIANZ POLSKA S.A.
miejsce II TUW SKOK
miejsce III UNIQA TU S.A.
miejsce IV CONCORDIA POLSKA TUW
miejsce V STU ERGO HESTIA S.A.
miejsce VI COMPENSA TU S.A. Vienna Insurance Group
miejsce VII GENERALI TU S.A.
miescje VIII D.A.S.TU OCHRONY PRAWNEJ S.A.
miejsce IX AVIVA TU OGÓLNYCH S.A.
miejsce X LINK4 TU S.A.
Portal Bankier.pl objął to wydarzenie patronatem medialnym.
mw
Źródło: Bankier.pl